Ridit.. i .. linne!

Varit en sån härlig dag. Dressyrade på Pilen i paddocken och red i bara linne, snacka om härligt att kunna göra det igen. Pilen var så fin och mjuk i munnen idag så det mesta fokuset låg på mig, min sits, rygg, händer m.m. La efter en stund upp stigbyglarna i traven och körde igenom dressyrprogrammet debutant (utan galopp) och han var så fin. Jobbade sedan så han fick en låång och låg form på mitt volten vilket också gick jättebra. När jag sedan gick över till galopp arbetet tog jag först ned stigbyglarna och jobbade nått varv på mitt volten och han var väldigt pigg, men så tänkte jag, jag testar att lägga upp stigbyglarna och vad härlig han blev i galoppen! Han blev mycket lugnare och arbetade mer så eftersom han var så duktig gick vi ut på fyrkants spåret så fick han gasa på lite på långsidorna. Han tyckte det var så kul så fick nästan inte stopp på han, haha. Travade sedan 2 varv på sandbanan, ett åt varje varv och sedan skrittade jag ut en sväng som avslut.
/Maja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0