Presentation-Min häst

Jag tänkte nu berätta om min häst Dalpil.
Dalpil är en valack på 9 snart 10 år. Han är en kallblodstravare och född i norge, men han är aldrig startad trav(vad jag vet). Han älskar att hoppa och han är verkligen duktig på det. Han är även på gång med dressyren, hittills är han riktig härlig i traven så vi kämpar på. Han är en riktig krutdunk som ÄLSKAR att galoppera fort. Han är lite smått rolig då han står helt blixt stilla och rör inte en min när t.ex ett flygplan landar men en liten pinne på marken kan vara livsfarlig. Han är en häst som är väldigt cool av sig och hetsar inte upp sig om andra hästar gör det. Om t.ex en annan häst börjar bocka/stegra så gör inte Pilen det. Han är ca 1,50 i manken. Vi har testat hoppa 1,25 men han råkade riva. Vi har hoppat 1,15 två ggr och klarade båda och vi har hoppat bana på träning som låg på 90-100cm.
Denna häst har hjärtat på rätt ställe och jag älskar honom så mycket. Han finns alltid där om man är ledsen, vill prata eller bara ha nån att krama om. Man kan lita på att han inte går och berättar det jag har berättat för nån annan, han är mitt lilla kallblod!!<3
/Maja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0