Sorry för dålig uppdatering!

Som rubriken lyder.. Förlåt för det! har inte haft ork i helgen har haft mycket att göra.. Men ja Det har hänt lite, jag har ramlat av Murphy (XD) och ridit Quisen och sen nu i helgen har jag tagit hand om sofias häst Hefner medans hon var i sälen ;) Så tänkte skriva lite om vad jag har gjort med Heffe! ;)
Fredag
I Fredags åkte jag ut till han efter skolan, och slutade som tur var 1 ½ timme tidigare pga våran bild var inställd. Så då åkte jag ut och mockade och fixade allt om myste bara med Heffe en stund och gick sedan till Bussen och väntade på bussen mot Lerbäcken, Busshållplatsen ligger vid vägen på andra sidan åkern från där hästarna står i hagen, (det är väldigt nära) då stod Ziuzo (Ena stallägarens häst) och glodde på mig hela tiden, så jag stod och pratade med henne lite från busshållplatsen och Hefner kollade lite han med ;P
Lördag
På lördagen åkte jag först ut till Lerbäcken och mockade några boxar , packade allt hö (Morgon + Kväll) och fyllde på vatten och åkte sedan vidare till Hefner efter det, Jag mockade först och sen när jag gick ut och tömde kärran började det regna lite så jag skyndade mig och hämta heffe, och när jag hade kommit in i stallet blev det storm, det regna så in i sjutton och blåste så in i helsike, hade tänkt göra några Nh övningar med Heffe, men då blev det bara en lång borstning istället, och när jag var klar med han hade det slutat regna men det blåste mycket, så då tog jag bara ut han igen och fixade resten sen!
Söndag
Idag så åkte jag till stallet 10.30. När jag kom ut började jag mocka och tog sen in Heffe och borstade han och fixa på han alla skydd och reflexer, och sen fick han på sig ett brunt fleecetäcke och tränset, jag gick sen ut och Hoppade upp och red iväg, han går väldigt fort men man har fortfarande kontroll och han är snäll och lyssnar så jag bekymrade mig inte över det, Jag mötte Marielle (Min och Majas klasskompis) och hennes häst Neptun, så vi red ut en sväng, Det var väldigt kul och mysigt! vi hade fint väder och det blåste nästan inget! vi var kanske ute i 40-50 min, vi skrittade hela tiden eller ja, jag gjorde det, Heffe gick ifrån neptun hela tiden så han fick trava ikapp :P men sen när vi skiljdes travade jag en liten bit på en grusväg, och hans trav var mjuk och det var inte alls svårt att sitta kvar, så det var skönt :3 Det märktes att han tyckte det var kul att få komma ut! när vi var tillbaka fick han äpple och lite godis sen borstade jag av han och tog ut han igen, jag fixade hans hö och kraft, och sen gjorde jag rent hans vatten hink och vatten "tunnan" han hade i hagen och fyllde på dom med vatten och borstade av hans skydd och reflexer och lite sånt innan jag åkte hem :)
Det var väldigt kul att få ta hand om Heffe och jag hoppas det blir fler gånger ;)
Heffe är så söt :'3

Kommentarer
Postat av: Malin

hefner är en helt underbar häst :)

2012-03-12 @ 19:54:41
URL: http://systrarnawester.blogg.se/
Postat av: Sofia

Gulle dig Denise! Vet att han haft de toppen med dig! :)

2012-03-13 @ 13:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0