New York - Dag 3 och 4

Dag 3 - 18/3:
Idag var vi ut tidigt och var och köpte frukost. Efter det tog vi tunnelbanan mot där frihets gudinnan ligger. När vi stigit av blev det även en ganska lågn promenad bort dit där färjan gick och man kunde köpa biljetter. Vi åkte i alla fall ut och kollade på den. Det tog ca 5-10min att åka ut till ön och där fick man kliva av och gå runt och kolla på henne (frihets gudinnan).
Efter det tog vi båt tillbaka och det finns en park vig vattnet och där fanns det massa ekorrar och jag menar det massor! Fick kort på några och en kom hoppandes rakt emot mig och min syster, läskigt. Den var typ 1-1,5 ifrån mig.
Vi tog sedan en taxi till Chinatown där vi käkade mat och sedan köpte frusen yoghurt.
Tog tunnelbanan till en gata/street där det bara fanns höga byggnader och dyra affärer men det var kul att kolla på även om man inte köpte nått.
Vi åkte häst och vagn genom cenralpark och var även in i en byggnad som hette trumphtower (stavning). Där inne fanns det som ett vattenfall på väggen, skit häftigt.
Efter det så gjorde vi inte så mycket mer än att gå och äta kvällsmat.
Dag 4 - 19/3:
Idag gick vi rätt så tidigt från hotellet bort till ett annat hotell där vi skulle med en buss som gick till ett shopping cenet/outlet. Shopping cenrumet var väldigt bra och innehöll 2 favoriter.. Converes och Polo Ralph Lauren. Köpte lite grejer där ifrån.
Bilder på allt jag köpt kommer upp i ett annat inlägg!
Vi var där i 5 timmar och sedan åkte vi tillbaka till hotellet. Senare under dagen gick vi rut lite här och där och kollade. Tror inte vi gjorde så mycket mer.
Vattenfall taget uppifrån:
Från sidan:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0