New York - Dag 1 och 2

Dag 1 - 16/3:
Planet lyfte 8.00 i svenskt tid och vi kom fram dit 12.00 i deras tid. Det är 5 timmars tidsskillnad så vi hade ganska mycket tid att kolla runt redan första dagen. Flyget tog ca 9 timmar men om man ser det positiva så hade man en varsin liten tv-skärm på varje säte så man kunde lyssna på musik, spela spel, kolla på film, olika serier m.m.
När vi kom fram gällde det att hitta till hotellet. Vi tog en buss som gick ganska nära där hotellet låg men vi råkade dock kliva av vid fel hållplats. Men det blev även en härlig liten promenad till hotellet. Vi gick genom Time square vilket var väldigt fint med alla lysande skyltar, affärer m.m. som finns där.
När vi lämnat väskorna gick vi ut på stan en sväng. Gick ganska lågnt och sedan kom vi fram till centralpark, åhh vad fint det är där. Sedan gick och käkade kvällsmat och jag somnade kl 7 på kvällen, haha. Dock i deras tid.. hemma i sverige var klockan 00.00. Vi låtsas att jag la mig tidigt ;)
Dag 2- 17/3:
Idag vaknade jag kvart i 6 på morgonen i deras tid, hemma var kl 11. Vid 6.00 gick vi ner till gymmet och tränade och sedan blev det ett dopp i Poolen.
När vi hade fixat oss gick vi ut och käkade frukost och begav oss sean till ett hangar fartyg och en ubåt. Var riktigt kul. Jag var nere och gick i ubåten och sedan gick vi inne i hangar fartyget och sedan upp där alla flygplan var. Detta hangar fartyg användes under 2:a världskriget så att krigsflygplan kunde landa och starta på landningsbanan högst upp.
Efter det tog vi taxin till Empire state building och åkte upp i den. Åkte hela 86 våningar upp! Och efter det gick vi till Time square och kollade i en sko affär och där köpte jag ett par ÄKTA vita converse för bara 50 dollar = 350kr !
Dag 2 och 3 kommer upp imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0