Måndagen 27/2

Humm, ja nu ska jag fortsätta skriva lite om vad som har hänt på sportlovet ;) Från söndag till onsdag var jag hos Rebecca i Ludvika, men det skriver jag om i morgon :)
Ska nu skriva om vad som hände på måndagen när jag var i Ludvika :) Ja, på Kvällen på måndagen fick jag ett sms av Mirandel om att Quisen hade brytit käken, Och ajg blev såklart super orolig och ledsen, men då ringde Mirandel upp och berättade om vad som hänt, Då hade Han under natten Bitit i galerna (Krubbiter) och då hade han fastnat och dragit sig loss, så då hade en del av hans underkäke gått av. När dom märkte det sen på mogonen blev det ut till Vätrinär på en gång, och när dom kom dit, Satt dom bara in en "järn tråd" eller vad man ska kalla det som sätter ihop käken på plats igen. Och vätrinaren sa att han kommer bli jätte bra snart igen och att egentligen man kunde bara vänta några dagar och sen rida helt normalt igen. Men vi har nu väntat en vecka, så jag har gått med han och pysslat med han, och han har fått bara höslige nu så det ska vara lättare att tugga , han får inte godis eller nått som kan fastna (Om han har fått godis har det varit rivet äpple), han får uppblött Lucern pellets (Extra vatten) för att det ska vara lättare istället för Korn och Betfor och idag red Pernilla (Näppe & Louizes ägare) han första gången på bettlöst och vi ska göra det nu i 2-3 veckor nu tills vi ska åka och ta bort "Järn tråden" :) Och hon sa att det gick bra! han var bara jätte pigg, men det förstår jag :) Så då kanske ajg kan rida han på torsdag! <3
Min skrutt plutt! har fotat han när jag var ute och gick, men dock med min mobil då och jag har ingen överföringsladd till den x(
Och har tyvärr inga nya bilder på Quisen, Bara 3 st just nu som Maja fotade på Lördagen 25/2 efter träningen :3
Men nya bilder ska fixsas snarast! ;)
Foto: Susanna Westman <3 (www.SusannaWestman.blogg.se)
Vackraste <3 Så Ser han oxå ut efter jag rakade honom :3
Finaste Killen <3 Foto: Maja Westerberg <3

Kommentarer
Postat av: Madeleine Holm

Hej! Jättefin blogg! vi fick sms av mirandel på dagen där när det hade hänt. Blev så glad att hon berättade så fort och att det gått bra! Blir så rörd av att läsa om hur snälla ni är mot min älskade prins. Saknar honom lika mycket varje dag!! Ha det så braaa!! Och pussa Quisen från mig <3 Finaste Marquis Fire <3

2012-03-06 @ 22:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0