Stallet - 4 januari 2012

Neeeeeej.... Min dator hakade upp sig och jag var tvungen att starta om den och allt jag skrivit var raderat.... Okej, idag red jag ett litet dressyr pass i paddocken. Red först ut en sväng på långa tyglar. Sen när jag kom in i paddocken kortade jag upp tyglarna och började ställa och forma lite i skritt. I traven gjorde jag samma sak. Stundtals gick han fint men han var för det mesta spänd. Han är lite rädd av sig inne på banan. Han är väldigt spänd på ena långsidan och det går inte att hålla kvar honom på spåret där utan han drar sig i nått mitten. Det verkar som han är rädd för "bom-huset". Det blåste ju så mycket förra veckan så det kan ju ha låtit mycket eller nånting kanske har blåst därifrån som gjort han lite skraj. Hans hage är ju nära den så... Men ska ju inte vara där så mycket i paddocken nu under vintern så det går säkert över. Kommer bara vara där om jag ska longera, släppa eller ta nått dressyr pass nån gång i veckan. Kommer rida ut nu under vintern och ta det lite lugnt så ska vi satsa allt på våren och sommaren! I alla fall tillbaka till ridpasset. Jag tog även lite galopp i slutet. Det gick bra förutom att han var lite stark men får skylla mig själv som tog 3-delat bett efter att han vilat. Men det gick i alla fall! Travade och skrittade sedan av honom. Min lilla gulli-plutt, såhär såg han ut idag:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0