Stallet - 10 januari 2012

Idag eller ja igår eftersom inlägget kommer upp idag så red jag ut med Sara på en över pigg ponny eller ja häst som han egentligen är men det skiljer inte mycket. Vi red mot Forsbacka ridskola och in på en väg som leder till den ridskolan, och den vägen var en grusväg som var snötäckt så vi travade lite fram och tillbaka och tog sedan galopp. I början gick det bra men sen blev han lite väl pigg så när jag skulle sakta av slutade det med att bakändan var nere i ett litet dike medan frambenen på Pilen var kvar på vägen och han ville ju inte sakta in det var ju så kul att trava tyckte Pilen men tillslut fick jag stopp på han, lilla bus Pil! Ingen blev skada i alla fall och Pilen fick en längre trav sträcka, haha.
Eftersom Pilen är så pigg tror jag nog att jag släpper honom i paddocken en sväng idag. Får lov att ändra lite på vårat schema då jag är förkyld och ej red i måndags utan släppte honom samt har jag så himla ont i svans kotan efter att jag halkade 2 gånger men vi får se hur det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0