Mysig uteritt

Idag var det så himla härligt väder, så efter jag ätit lunch drog jag ut till stallet. Jag brukar jämt fixa stallet först innan jag rider men ville inte missa chansen att rida i fint och härligt solsken. Var ute på en tur i ca 60-70min, red hem till min mormor och morfar och hälsade på. Tog det ganska lungt och mysigt under denna ridtur. Jag skritta för det mesta men blev även lite trav och nån galopp på rommeheds lägret vilket var härligt. Jag kände hur överladdad han var när jag galopperade över fältet. För varje galoppsprång ökade han en aning så vit fältets slut gjorde jag halt och fattade sedan ny galopp och galopperade 2-3 varv på en liten volt och sedan var jag nöjd.
Imorgon ska han få vila, men ska nog i alla fall gå en liten sväng med han så han får sträcka på sig!
Trött Pil förra söndagen...<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0