Mr Hörda

Tänkte berätta lite om Mr för våra nya läsare ;) Mr var en häst jag var "medryttare" på förut som jag hade när jag och Maja startade Lerbäckenbrudarna :) Sanna ägde han och det var efter att jag hade slutat vara fodervärd åt en häst som hette May Day (kan berätta om han sen om någon är intresserad!) Men då ville jag hjälpa till med någon häst och då frågade sanna om jag ville hjälpa henne med Mr :) Så jag tackade ja :) ska berätta lite mer efter lite kort fackta om han ;)

Namn: Mr Hörda
Kön: Valack
Född: 2006
Ras: Varmblodig Travare
Färg: Brun med Stjärn
E. Mr Drew (Us)
U: Crowns Sprint

Första gången jag tog hand om Mr då var han förskyld och hade varit det ett tag, så han hade bara fått gått i en mindre hage så han hade massa energi + att jag inte var så erfaren och inte vågade säga ifrån. Men Då skulle jag bara gå med han och han hoppade drog och trippade fram, då ångrade jag mig nästan direkt, men det skulle bli hopptävling på Lerbäcken då så dom byggde fram hinder i paddocken så jag ringde och frågade Sanna om jag fick släppa Mr i en ganska normal stor hage och hon sa att det gick bra så länge han inte sprang för mycket för då skulle jag fånga in han igen. Men jag släppte han och han for i väg direkt och sprang runt. efter en liten stund ökade han mycket och galopperade fort så jag försökte lugna ner han och tillslut travade han lite smått och skrittade runt, så jag försökte fånga han men det gick inte han med på. jag jagade säkert runt han i 10-15 min innan jag fick tag i han. då tänkte jag att det aldrig skulle gå men Maja tyckte jag skulle vänta och se och inte ångra mig på en gång så du gjorde jag det... OCh det är jag väldigt glad över! Han var jätte känslig för ljud och allt möjligt, gjorde man en för snabb rörelse hoppade han nästan upp i taket. Och ridspön kan man inte tala om, så fort jag hållde i ett hoppade han och drog och försökte komma undan, men med en del träning gick det bra! Jag red han kanske 3 ggr då jag var för oerfaren och han var 4 år när jag började ta hand om han :) Men jag började köra Nh och tricksträning med han och vi fick ett band som jag aldrig har haft till någon förut, Varje gång han såg mig gå mot hagen gick han och stälde sig vid grinden och gnäggade ibland lite lågt. jag älskade verkligen den hästen och hans stora vackra ögon som alltid kollade på en. man kunde aldrig bli arg på han! Men jag hann lära han några trick bla , Puss, Vifta med benet (Blandling mellan skrapa o Spansk skritt) , Fel (när han tog upp och viftade med fel ben mot det jag pekade på) , Bakdelsvändning , och vi tränade mycket på Cirkusbuga. han kunde det nästan på kommando! men sen i början på april 2011 såldes han till Danmark, jag blev jätte ledsen och jag orkade inte åka ut till stallet på ett tag, men sen fick jag kontakt med nya ägaren och jag hade bestämt att åka och hälsa på han, men sen när sommaren kom så hade jag inte råd att åka dit och mamma blev lite sämre, så då blev det tyvärr ingen och sen nu i Oktober(?) tog dom bort han pga något i ena benet. Då blev jag såklart jätte ledsen igen, men jag vet att han och jag kommer träffas igen! <3

I från mig du smög,
du lyfte, du flög.
uppåt för att landa i det eviga trappalanda... <3

















Foto: Jag , Maja Westerberg och Matilda Forsstedt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0