Bus, ledarskap och longering

Den kombinationen hade jag idag. Körde först lite ledarskaps övningar och sedan busa vi lite smått och sedan ledarskap igen för att se till så han lyssnar. Efter det longerade jag honom i skritt, trav och galopp och även lite halter här och där, och i slutet körde vi ledarskap igen. Allt gick jättebra och detta är nånting Pilen och jag kommer hålla på med mycket nu. Det och ridning. Känns jättebra nu under kvällen att det gick så bra med övningarna!
Är så stolt över min bebis! Kommer fortsätta imorgon med det jag höll på med idag bara för att repetera lite och kanske lägga in lite nya övningar. Ska be nån filma när vi fått lite mer pli på min vilde bill. Men träning ger färdighet så om nån vecka/några veckor ska vi nog se på en tam Dalpil.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0