Pay and jump 31/3

Pay and jumpen i lördags gick superbra! Är jätte nöjd. 2 fina felfria rundor med Pilen, min duktiga polle!
Morgonen:
Kom till stallet vid 7-tiden. Tog då ut Pilen och borstade igeonom honom, manen, pannluggen och svansen. Flätade sedan svansen och knoppade manen. Pernilla i stallet(Lerbäcken) gjorde även en knopp i pannlugen. Den blev dock lite stor men väldigt snygg.
Framridningen:
Lite pigg men annars helt OK. Galopperade inte speciellt mycket utan skritta och travade mest. Red på pelham då det kändes jättebra dagen innan och lika så under framridningen. Hoppade 1-2 gånger var på dom 3 hindren som stod framme vid framhoppningen. Alla gånger kändes OK och han var inte överdrivet pigg.
Banan 50-klassen:
Gick väldigt bra. Var inte speciellt nervös eller så men Pilen vart dock ännu lite piggare. Tog ett djupt andetag och satte igång han i trav när jag fick starta. Han var super trevlig hela banan igenom. Travade mes men den sista sträckan tog jag galopp och även efter varje hinder vart det galopp. 0 fel och var superglad. När jag kom ut från ridhuset gick jag och köpte en rosett till Pilen.
Framridning nr2:
Nu var han ännu mer framåt efter att ha fått hoppa, haha. Tog det väldigt lugn under denna framridning också och jobbade mycket i traven. Hoppade framhoppnings hindren nån gång på varje sen räckte det tyckte jag då han kändes fin.
Banan 70-klassen:
Han var pigg och sög tag i hindren på ett bra sett. Galopperade igenom nästan hela banan och det gick väldigt bra. Han hoppade alla hindren fint och var väldigt gald! 0 fel även denna runda vilket gjorde mig ännu gladare!
Köpte även en rosett i denna klass också!
Lerbäckenbrudarna som det ska vara:
<3

Mer bilder, film från 50-klassen och film från ärevarvet kommer!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Varför rider du på ett pelhambett?

2012-04-03 @ 17:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0