Dressyrpasset 9/4-2012

Dagens dressyrpass gick hur bra som helst. Var egentligen meningen att Jennie och jag skulle rida ut men vi han inte komma längre än till Tunet skolan då vi hörde klick klapp klick klapp (ljudet av en lös sko). Jennie hoppade av och kollade och som vi gissade så hade vi rätt. Hennes ena baksko var lös. Så vi vände om.
Men jag tänkte han måste bli riden och jag ville verkligen rida så fortsatte med dressyr i paddocken och det gjorde jag helt rätt i. Han var sååå trevlig. Lite pigg men det gick. Formen var jättetrevlig och han tog stöd av bettet allt mer.
Jobbade på volter, bak&framdelsvändningar och skänkelvikningar. Vi jobbade endast i skritt och trav men ändå. Den sista skänkelvikningen var helt super. Han höll formen genom hela skänkelvikningen och sprang ej iväg för skänkeln!
(Foto: Alexandra Fogelberg)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0