Stallet...

Idag åkte jag till stallet efter skolan (Som vanligt) :P När jag kom dit så bytte jag om och började mocka dom boxar som var kvar :) Sen hjälpte jag med lite olika "små saker" bla Ninja tyckte verkligen gräset på andra sidan grinden var grönare xD haha. Jag mockade och så ropar Mirandel: Denise! Deenniissee! Så kommer jag ut och då står Ninja utanför stallet och äter gräs :P Då hade bara Mirandel öppnat undertråden och gått in i hagen och satt på grimmskaftet på Fiona så stack Ninja ut under tråden xP Tur att vi har så snälla hästar ;)

Men sen så fixade jag ut Em mat till hästarna och hjälpte sen Caroline med lite hö från höskullen, Men såklart så var inte jag upp där utan jag lyfte bort "hö-balarna" som Caroline kasta ner xP Men sen så hämtade jag Farin och borstae av han och drog sen på han repgrimman och "Nh-grimmskaft" och gick ut en sväng med han :) Först gick jag ner till sjön och tränade med Farin att det inte var farligt att g i vattnet, Han sprang bara på mig en gång haha xD Nej men då sa jag till han på ett snällt sätt att han inte får göra så, så sen gick det bra :P Fick han i slutet att göra halt i vattnet så då fick han ett äpple jag hade med sen fortsatte vi och gick bredvid sjön :3 Då kommer man till några sommarhagar så jag gick in i en och såg att det var massa kossor bredvid den hagen, så jag longerade Farin lite nära dom i skritt och lite trav. Det gick ganska bra men sen gick jag ut ur hagen och bort mot kossorna för det finns en stig i mellan kohagen och sommarhagen så då stod vi där en stund :P då var det bara massa kalvar vid stacketet och Farin tyckte inte det alls var något konstigt att dom var där han bara stod och tryckte i sig massa gräs x) Sen efter en stund gick jag runt kör-slingan och sen tillbaka till stallet :) Då så tog jag ut han i hagen igen sen fick jag skjuss hem av Caroline :) Hon är så snäll som ger mig skjuss fast hon typ bor bredvid stallet så hon får ju åka en liten bit åt helt fel håll :)

I morgon kommer käraste Susanna igen, haha ;D Så Hon , jag , Caroline , Mirandel , Eva och My ska rida ut en sväng ;D Susanna ska ha Näppe , Jag - Victor , Caroline - Tamrah , Mirandel - Fiona , Eva - Lajban och My - Mulle :P Sen efter ska jag rida ett dressyr pass på Farinen :D Sen om vi hinner ska vi Ställa upp några hästar och fota dom lite snyggt sådär, ja haha :P + Så kommer Akademiker och lånar stallet Lördag + Söndag och några boxar i privat stallet :P Dom ska rida några kurser för någon tränare nu i helgen som kommer till Klubben :P Ska nog kicka lite på dom också (A)


En fin bild över sjön i våras som Caroline har tagit :3

Fina utsikten över hagarna och så ser man lite av sjön till höger :P
Bilden är också tagen i våras av Caroline :3



Kommentarer
Postat av: Susanna

Vilken busig liten häst ;D



Svar: Haha, ja eller hur! Negerbollar heter de, det står så i min receptbok med xD HAHA

2011-09-24 @ 00:30:35
URL: http://susannawestman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0