Stallet @ Dalpil

Dalpil var helt underbar att rida idag. Hade aldrig lust att egentligen sluta haha! Kändes skönt eftersom det gick så dåligt igår.
Red på pelham idag, det var ett tag sen sist och när han har "nya" bett så blir han mer känslig och roligare att rida.
Red ut.. så red till mitt favorit ställe om man vill att hästen ska göra av sig den värsta energin. Det är en ganska lång asfalts väg dit som är bra att skritta fram på både lång och kort tygel. Även när man ska tillbaks så är den bra avskrittningsväg.
I alla fall så tränade jag på ställning och böjning på vägen dit när jag hade skrittat fram han på lågn tygel. När vi kom fram till grus/sand vägen började vi trava. Han kändes lite stel i högersidan så gjorde så gott jag kunde för att lösgöra den.
I galoppen blev det både kort galopp och lång galopp. I vanliga fall brukar det inte gå att jobba Pilen i trav efter galoppen men idag blev jag alldeles paff... han gich jättefint i en lugntrav som man nästan fick lägga på lite skänkel, han var lätt i munnen och drog inte iväg!(Y)
Åhh är så glad!!

Imorgon är det dags för hoppträning jiehoo!!
Kommer kanske bli lite segt med uppdateringen imorgon då jag kommer hem ganska sent + att jag har Fysik men men vi gör vårt bästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0