Lördag - Söndag

Hellu :) I går kom ju Susanna med mig till stallet ;) Först små pysslade vi lite bla Fyllde på vatten i hagarna. Det har varit jätte varmt här igår, det Gillas! Sen efter ett tag tog jag in Farin och vi borstade han noga och länge, Sen tog vi ut han och Susanna fotade han lite, Sen fick jag nyckel av Sanna till Förådet i stallet så nu har jag en egen nyckel :3 Men iaf så tränsade jag och sadlade, Sen red vi ner till ängarna och först red jag lite i ena sommarhagen, Där blev det lite dressyr ;) Han tyckte det var kul så han var lite piggare och gick form snyggt på en gång :3 Sen red jag över till ängen med det höga gräset som jag brukar galoppera i :) Tänkte jobba lite där då det är rakare, men det var för blött där så jag tog en galopp där och sen red jag till paddocken och jobbade en liten stund där innan jag slutade ;)

Sen så Red jag och Susanna ut jag på Victor och hon hade Näppe :P Bägge var jätte pigga ;D vi red runt en sväng som tar ca 30 min och då är det skritt och trav ;) Sen red vi runt på ängarna och sommarhagen och små rejsade lite xD Victor är mysig att rida och kul att rida ut på :3 då han både är lugn men ändå pigg :D

Söndag

Idag så kom jag till stallet 13.00, jag gick mest runt och kollade lite och gosade med hästarna i hagen och fyllde på vatten m.m :P Sen tog jag in Farin och gjorde i ordning han :) Vi skrittade runt sjön först och sen red jag i paddocken och värmde upp han :) När vi var klara och hade övat lite på glopperna, så hoppade jag fram och la fram några bommar och sen ett Cavaletti hinder :3 Det gick bra i högervarv men inte så mycket i vänster då han vägrade ta väster galopp och han drog upp huvudet och bara ville springa, efter lite bråkande så gick det lite bättre så då bytte jag till höger varv igen, då nästan hela tiden innan hindret då jag skulle fatta galopp sparkade han bakut xD Det var roligt att han tyckte det var så kul :'3 sen när jag var klart skrittade jag ut på körslingan. och när jag var tillbaka i paddocken strechade (Stavning??) jag hans ben och rygg :) Sen plockade jag bort och gick in i stallet igen :3 Tyckte ändå att det gick super bra fast han bråkade lite, är så nöjd över min prins <3

Gulle häst <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0