Hopptävlingen

Var ju som sagt på hopptävling i lördags. Och tänkte berätta lite nu.
För det första kan jag säga att jag är supernöjd över Pilen!!
Jag red till tävlingen då den är där jag hoptränar och det inte är långt. När jag kom fram så anmälde jag mig och betalade start avgiften.
Efter det kollade jag först på shettisarna som hoppade sen red jag till framridningen. Där körde jag på i lite tempo trav och sedan galopp i båda varv. Även i galoppen blev det tempo växlingar, volter m.m.
Måste tillägga att han har blivit jätteduktig på att fatta höger galopp.
Här kommer några bilder från framridningen:
Foton: Denise Mikaelsson Jonsson
Sedan begav jag mig till framhoppningen. Det fanns 1 rättuppstående, 1 kryss & 1 oxer. Höjden var dock 70cm då men hoppade fram lite ändå.
Han kändes lugn och fin även inne på framhoppningen vilket är super!(Y)
Här kommer några bilder från framhoppningen:
Foton: Denise Mikaelsson Jonsson
När 70 klassen var slut gick jag banan 1 gång till medan dom höjde. Dom höjde då även på framhoppningen så när jag gått banan hoppade jag upp och red bort till framhoppningen och tog oxern som låg på 80cm då 2 ggr.
Efter det stod jag och väntade på min tur!
En bild som togs när vi precis kommit dit:
Foto: Denise Mikaelsson Jonsson
Sen när det var min tur så red jag in på banan och lät Pilen nosa på att hinder som var lite rosa då jag vet att han är lite känslig med rosa hinder.
Jag kom runt hela banan utan avramling men med 8 fel.
3 och 9:an var samma hinder och det gillade han inte så när vi hoppade 3:an sprang han bredvid men då tog jag det igen och då hoppade han resten av banan gick bra tills vi kom till sista hindret alltså 9:an och då sprang han förbi igen men tog det igen och då hoppade han. Han kom även nära på hinder 7 så blev typ att han hoppade stilla stående så var nära på att åka av men jag höll mig kvar och avslutade banan.
Är supernöjd över Pilen. När det gäller hinder 3 och 9 hade jag nog kunnat krama om med bena lite mer så vi fick en rakare väg men det vet jag ju tills nästa gång.
Måste även tillägga att detta är vår första hopptävling på 80cm och vår 2 hopptävling tillsammans så är riktigt nöjd!
Här kommer bilderna från banan.
Filmen kommer nog sen!
Dagens failbild:
Foton: Matilda Forsstedt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0