Falu RK

I onsdag var jag med hästprofilen till Falu RK och red.
Sist vi var där fick vi hoppa lite och då hade jag en häst som hette Peppar. Jag tyckte han var väldigt trevlig så bad om att få honom igen och det fick jag!
Peppar är en fux på 6 (?) år, med vit bläs och 4 (?) vita strumpor.
Började med att skritta fram på lång tygel några varv i båda varven "eller vad man ska skriva", efter det tog vi tyglarna och började arbeta dem lite och tänka på vår sits.
Efter ett tag gick vi in på C volten och travade. I skritten kändes han okej, inte helt eftergiven och en aning "stel". I traven ville han till enbörjan inte jobba så det var bara att trava och vänta ut han.
Vi saktade sedan av till skritt och då gav tränaren mig lite tips och sedan i traven gick det mycket bättre.
Vi jobbade på C volten både stor & liten, rakt spår "fyrkanten" och nån skänkelvikning. Vi jobbade i trav och skritt.
Eftersom vissa hade nya hästar och det var ett tag sen vi var där och red så tog vi ej nån galopp men det gjorde mig inget. Dem ca 15 sista minutrarna gick han i en fin form och var väldigt trevlig att rida!
Här får ni en bild på Peppar från gången då vi hoppade lite:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0