Så blev det

Idag blev det lite rörigt :P Eller ja, Först så hittade jag inte Hasselnötterna som jag skulle ha till Tosca äpplena för Jonas sa att dom var i skafferiet men det var dom inte -.- Sen så sov han till 13.10 och jag tjatade på han från 11.45 att han skulle gå upp och skjussa mig men ja, Sen när han väl var uppe kom mormor och morfar så morfar skjussade mig till stallet. Sen då mockade jag Farin's box och fyllde på nytt strö och sen tog jag in Näppe och Josefin (En ny stalltjej som är medryttare på Victor) tog in Victor och Näppe var såklart hur skitig som helst så jag borstade av allting noga och sköljde sen av hans hovar och ben (Jag stod i Spolspiltan med han) och sen bar det av mot den "nya" vägen :P Man rider först upp på berget och in i skogen på sidan av sjön så följer man en stig en bit in sen kommer man ut i en liten "by" och där bor Annika som rider i min ridgrupp med sin häst Silvia så man ser hagen silvia + hennes unghäst står i så fort man kommer ut från stigen men då var dom inte där men precis när vi rider förbi hennes stall kommer hon ut med silvia så vi red tillsammans en bit innan vi fortsatte hem :P

Det gick jätte bra:3 sen fixade jag ihop allting och Josefin hade bråttom hem för att hinna till jobbet så jag hjälpte henne lite med victor sen så hade Caroline skrivit upp på tavlan vad som behövdes göra, och det var: Packa morgon och kvälls hö och foder till hästarna , fylla på vatten till alla och sopa :P några hästar var jätte törstiga så jag fyllde typ i deras hinkar 3 ggr :P (För dom har ju inge vatten i hagen, dom flesta iaf. för vattenslangen fryser osv) men sen så gjorde jag all mat och då blev klockan helt blötsligt 18.40 men då kom Sanna och sa hur jag skulle rida Fritz då han hade gått väldigt hårt i går men då sa jag att jag kan rida han i morgon istället så han skulle få vila :) Men sen så kollade jag igenom massa papper och gick sen upp till privat stallet och skulle göra i ordning Wictoria men då hade dom inte fått komma in en (Stona+unghästarna går i en egen stor hage och dom släpps in) men jag var helt själv på gården och det var helt svart ute speciellt vid hagarna så jag ville inte riskera att dom andra skulle vilja med in och rymma osv osv, för dom är 7 ivriga ston i hagen som skulle vilja in så man vet aldrig med dom speciellt inte när några är unghästar :P Så då fick hon vara :P Men då kvälls fodrade jag alla hästarna och sopade osv och åkte sedan hem :P

Och en cool sak eller kanske rolig sak som jag märkte var att Näppe också var född den 16 maj x'D För Dalpil , Farin och Billy (Våran kompis medryttarhäst) också är födda den 16 maj x'D



Då blev det en fin bild på Näppe och en på Wican :3

Foto: Susanna Westman


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0