Nyklippt

Idag åkte Pilens vinter päls av, tack Sara för hjälpen!
Vi stod och klippte honom i ca 3 timmar, med lite småpauser då och då, då Pilen ej ville stå still.. Haha. Vi hade bomull i hans öron och i början "bremsade" vi honom. Men efter ett tag funkade det utan. När Sara startade klipp maskinen gav jag honom lite godis, sen stod jag och pratade lugnande med honom tills han tröttnade och gick iväg. Men allt eftersom gick det bättre. Fast när vi hade lite kvar tröttnade han helt och vägrade stå still så då bremsade vi honom igen.
Han blev riktigt snygg i kort päls. Men vi ska använda Saras lilla klipp maskin nån dag och jämna till lite här och där!

Kan även berätta om min dag som bestått av hästar. Det började med utsläpp så mamma kom och hämtade mig hos min mormor och morfar. Vi släppte ut hästarna och sedna åkte mamma hem. Sara hade även kommit till stallet. Jag fixade lite med täcken och lite andra grejer under tiden som Sara gjorde i ordning Vitalis. Sedan vid 8.00 åkte vi till pay and jump som Denise skulle vara med på för även Sara skulle vara med. Så jag var där och kollade på delvis Denise och även andra som var innan Sara och såklart Sara. Sedan efter att Sara hoppat åkte vi tillbaka till stallet, där vi fixade Vitalis. När vi gjort det åkte jag hem till mormor och morfar och åt lunch och sedan tillbakas till stallet med Sara. Och så klippte vi Pilen.
När vi klippt färdigt honom mockade och fixade jag krafft & hö till Pilen.
Sedan kom mamma och så fyllde vi på vatten i hagarna och tog in hästarna.
Tänkte även tillägga att jag red dressyr igår och han var super pigg, hihi. Gick inte att jobba så mycket då han var så pigg men i slutet fick jag in några höger galopper så det är jag glad över!

Imorgon ska jag till aubiose och handla lite grejer dels på presentkortet men också för lösa pengar. Ska även lämna in lite täcken på tvätt där också.
Sedan ska jag till stallet och mocka & fixa mat, hö m.m. Pilen ska även imorgon få vila!
Det var lite som har hänt under dagen hihi! Mer om Rättvik kommer under dom närmsta dagarna då jag har tid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0