Markarbete/dressyr

Idag blev det markarbete/dressyr och det gick väligt bra.
Jag började med att skritta fram på långa och korta tyglar sedan kom jag fram i trav. Han var inte lika pigg som jag trodde han skulle vara så fick lov att driva på lite extra. Sedan övergick jag till galopp och jobbade på volten över 2 rosa bommarna. Även där fick jag driva på lie så han inte skulle säcka ihop helt. Travade även över 4 gråa bommar som låg på mitten. När jag värmt upp Pilen började vi "hoppa". Det var 2 kon-hinder som stod snett igenom på 2 ställen och dem låg på ca 60-65 sm. Började travhoppa dom men då var han slarvig med benen och rev. Tog det sedan i galopp och redan då gick det bättre!(Y)
Avslutade med en liten bana. Efter den banan körde jag lite dressyr i skritt och trav och gud vad fin han var. Han hade ett lagomt tempo och var mjuk och fin i munnen i BÅDA varven. Han brukar alltid ha svårare i höger varv men idag gick det super!
Gammal bild :P
Imorgon ska Denise följa med till Pilens stall och fota mig och Pilen. Jag hoppas han är lika fin i morgon som han var idag. I värsta fall får jag köra markarbete innan jag rider dressyr, haha!
Efter skolan ska vi först till Dollar och köpa godis/chips och ja Denise ska köpa kakor... Efter det ska vi ta bussen in till stan och jag ska hyra film, sedan ska vi åka ut till min mormor och morfar och sedan till stallet!
Gammal bild :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0