Måndag v.41

Tänkte berätta om måndag v.41.
Vaknade av att mamma vckte mig och sa att vi försovit oss lite, men som tur va hade jag packat ner allt förutom necessären kvällen innan. Så vi vart klara i rätt tid. Vi väntade en liten stund på min mormor som skulle följa med och hålla mamma sällskap under hemvägen. När mormor kom åkte vi och hämtade Denise och sedan bar det av mot Rättvik.
När vi kom fram träffade vi syo Roger som visade oss till en som hette Samuel's rum. Där fick vi ett varsit passerkort och egna nycklar. Sedan visade Roger vart vi skulle bo. Det var på övervåningen i ett tegelhus, där det även fanns 7 andra rum (?) på övervåningen, toalett, dusch, allrum och kök. Vårt rum såg ut som ungefär ett sovrum fast med en spegel + handfat i rummet.
Jag tog sängen och Denise fick ta en uppfällbar säng. Där sa vi hejdå till min mamma och mormor och bytte snabbt om för att sedan gå/åka till stallet.
När ci kom dit fick vi börja med att borsta en varsin nordis, hihi min hette Tablå och var brun och Denise hette Fritze och jag vet inte riktigt vad färgen heter, men ska ta reda på det. Sedan släppte vi ut dom.
Efter det mockade jag 2 boxar och sedan fick vi hjälpa till att löshoppa 2 hästar, vilket var väldigt kul!
Efter det hade vi lunch. Vi lunchfodrade också hästarna.
Kommer inte ihåg så mycket mer än att vi sedan hämtade hö och jag höll på att slå igäl mig och att vi löshoppade 2 hästar till!
Den dagen var väldigt rolig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0