Jumping

Idag så hade jag tänkt rida ut men fick ett sms av Sara vid lunchtid och undrade om jag ville hoppa lite med henne, så jag svarade ja.
Åkte till stallet på eftermiddagen tillsammans med Sara. När vi kom fram byggde vi fram lite hinder. Ett som är typ som en sockerbits-hinder/cavaletti, galoppbommar på en volt och 5 & ½.
Värmde upp först. Efter det jobbade jag lite på galoppbommarna på volten i båda varven. Sedan skuttade vi över "sockerbits hindret" några gånger. Efter det började vi hoppa 5 & ½:an, sista hindret var på 70 i början så tog det ca 3 gånger, en gång rev han och dom andra gångerna klarade han det sedan höjdes det till 90. Första gången rev han för han skulle skita men andra gången klarade han det galant. Sedan la vi ner det så det blev 2 kryss och så småhoppade vi av dom och trava & skrittade sedan av dom.
Imorgon ska Pilen få vila och på tisdag blir det nog uteritt!
Gammal bild ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0