Fredag - Lördag :)

Fredag:

I fredags var det så varmt och jätte fint väder så jag red ut en sväng i ca 1,5 tim på Lajban Barbacka ;D Det var super kul! :P Lajban var pigg och tyckte det var kul ;) Vi red först runt sjön och sen runt sommar hagarna och red sen efter det den vanliga "bonde-vägen" som jag kallar den xD för man rider förbi en del lador , kossor , maskiner , åkrar osv :P Sen galopperade och busade lite i en av sommar hagarna :P han småbockade lite några gånger men jag satt kvar hela tiden xD Tog några bilder och bara myste i hagen också så jag låg över Lajbans rygg och han fick äta lite gräs :) Det var så fint där i solnedgången :') Lajban är mysig att rida ut på :3 och vill man rejasa i galopp med någon så springer han skit fort xD Det älskar han, Att få köra lite galopp-rejs 8D hahah
Några bilder:



Bilderna är lite dåliga för fotade ju med mobilen :P


Lördag:

Idag hämtade Caroline mig vid 10 och sen hjälpte jag till att mocka paddocken och bredvid, pakade Melis till hästarna , fyllde på vatten i hagen och i stallet , Gav hästarna Lunch m.m sen så var den en som skulle ha ridkalas så jag red ut med dom en sväng först och sen i paddocken med Farin :3 Vi tränade på lite olika saker mest på höger galoppen idag och sen i slutet skuttade vi lite över ett cavaletti hinder ca 4 ggr :P Sen gick vi in och borstade av hästarna och jag svampade av farin och tvättade han lite ansikte :) Sen tog jag och Caroline in dom hästar som var kvar ute :P Först släppte vi in Fiona , Ninja och Tamrah :P Dom går precis utanför stallet så dom har kanske 10 m fram till stalldörren så dom kom in en och en in i sina boxar :P Sen tog jag Näpppe och Victor och Caroline tog in Porthos :) Sen gick jag ner och hmtade Mulle och Marcus jag släppte Marcus först ut och gick sedan efter med Mulle :P Eller ja vi sprang efter Marcus för att han inte skulle stanna och äta xD haha, Det tyckte både Marcus och Mulle var kul x) Sen var det stallmöte, Vi pratade först om klubben och Svenska ridsportsförbundet om lite saker vi skulle bestämma osv osv Sen har vi planerat en massa roliga aktiviteter nu fram till årsskiftet ;D Mest i Dec :P Då ska det bla bli lite "Ladys Night" för vuxna och lite dressyr/hopp tävlingar och lite spökvandringar osv osv ;D Berättar mer sen när det närmar sig :3
Och Farin ska klippas inom en snar framtid! ;D Han har blivit som en teddybjörn redan nu så han svettas jätte mycket stackar x)




Foto: Susanna Westman! :3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0