Fredag @ Lördag @ Söndag

Tänkte berätta lite om vad jag gjort i helgen börjar med:
Fredag:
I fredags hängde Denise med till stallet. Men innan det var vi till Dollar och köpte godis, till Hemmakväll och hyrde film (En film till min lilla syster, Hur många lingon finns i världen och Quarantine 2) sedan åkte vi hem till min mormor och morfar och sen till stallet.
Jag mockade medan Denise fixade krafft och packade hö. Efter det hämtade vi in Pilen och gjorde i ordning honom.
Vi körde markarbete/dressyr även idag och han gick jättefint i dressyren och han var väldigt trevlig att "hoppa".
Tappade stigbygeln 1 gång haha, men det gick i alla fall bra. I slutet "hoppade" jag även utan stigbyglar 3-4 ggr. Det var super kul!
Sedan fick Denise hoppa upp och rida lite hon också! Vilket oxå gick bra såklart!
En film från när jag red dressyr under ridpasset:
Lördag:
Idag red jag ut en sväng i början och han gick hur fint som helst i skritt och trav, jag red barbacka. Sedan red vi paddocken vilket inte gick lika bra. Men men det kan inte alltid gå bra. La lvolter i skritt och trav, red på rakt spår, serpentiner m.m. Tog sedan lite galopp vilket uppskattades. Hoppade sedan av och släppte honom så han fick springa lite själv. Hihi han föredrar att ta fram sin travar trav istället för att fatta galopp direkt när man står på marken.
Ja det var väl lite om lördagen, sov även hos mormor och morfar och Molle var med. Mormor och jag åkte även och handlade på kvällen.
Mötte även 3 rådjur i början när vi var ute och red:
Man ser dom kanske inte så bra men dom är i mitten av bilden ungefär
Söndag:
Idag hade jag utsläpp i stallet. Morfar hjälpte mig då mamma var bort men allt gick bra.
Sedan åkte jag tillbaka till mormor och morfar och så bakade mormor och jag. Efter det åkte jag med Sara för hon skulle visa vilken väg jag skulle ta imorgon för då ska Denise och jag mötas och rida en sväng. Bilder kommer självklart!!
Sedan åkte vi tillbaka och jag åt lunch, spelade uno med mormor och kollade på tv. Vid halv 5 skjutsade mormor mig till stallet. Då mockade, packade och fixade jag krafft till Pilen. Sedan släppte jag honom i paddocken så han fick springa lite. I slutet tränade vi på att han skulle följa efter mig, lite löslongering m.m. I vänster varv gick det superbra, i höger var det svårare men det är bara att träna.
Vid kvart i 6 kom mamma och då tog vi in hästarna, fyllde på vatten i hagarna och nattade sedan hästarna. Efter det åkte vi till mormor och morfar och hämtade Molle.

Imorgon ska som sagt jag och Denise rida och träffas. Ska bli kul att rida tsm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0