Dressyr passet

Idag "lördag" red jag som sagt dressyr vilket gick superbra! Han var superfin i skritten och traven och även fin i galoppen.
Började med att skritta ett varv på sandbanan för att skritta fram. När jag kom in i paddocken började jag med att ställa och böja och även skänkelvikningar. Han var fin och mjuk i både munnen och i sidorna. Han brukar ha svårt för skänkelvikning till höger men idag märktes inga svårigheter.
Sedan övergick jag till traven. Jag tränade på ställning, böjning, volter och skänkelvikningar och han var superfin + jättetrevlig.
I slutet blev det lite olika galoppövningar. Dels att galoppera på en stor volt, sedan på en mini volt och sedan sakta av. Detta gjorde jag några gånger i vänster varv.
I höger varv fokuserade jag bara på högergalopp på en lagomt stor volt vilket gick bra!
Efter det travade jag av honom och skrittade sedan ett varv på sandbanan på långa tyglar!
Mamma filmade mig så ska försöka klippa ihop den senare, så den kanske kommer upp på bloggen!
Idag fick även Pilen och hans hagkompis byta till vinterhagen
Dagens favoritbild:

Imorgon ska jag nog rida ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0