Måndag

Idag har det faktiskt varit en bra måndag... Hade 3 lektioner. Fick diplom i morse p.g.a goda insatser i skolan! Trevligt! Hade spanska och efter den lektionen skulle vi egentligen ha matte och sen fysik innan lunch, men vi har samma lärare i både matte och fysik och han var sjuk och dom hade inte fixat nån vikarie så hade 2,5 timmes hål om man räknar med lunchen. Så Denise och jag väntade tills matsalen öpnnades sen gick vi och åt och tog sedan bussen ut till Pilen. Fotade och myste lite smått med han och sen åkte vi tillbaka till skolan och jag satt och väntade tills nästa lktion började. Vi hade då engelska och läraren vi har i engelska har vi också i svenska som är våran sista lektion och hon hade ont i huvudet så hon sa att svenskan var inställd, så vi hade engelska och sedan so sen slutade vi!
Några bilder från besöket hos Pilen:
Ridpasset:
Brukar ju inte rida på måndagar men slutade ju tidigare idag och red inte igår så dick bli lite idag. Pilen har inga broddar än (har tänkt att jävlas med dom imorgon) Så tänkte ta det lungt idag. Tänkte skritta ut en sväng men det var ju bara att glömma. Så red i rundcorallen istället. Åh gud vad underbar han var. Skrittade först på långa tyglar i båda varven. Sen red jag med halvlånga och började lösgöra honom genom att böja, ställa, få ner honom i lång och låg form även nu i skritt och i båda varven. Kortade sedan tyglarna riktigt och jobbade honom med lite volter och skänkelvikningar. Gick sedan över i traven där jag varierade mellan nedsittning och lättridning. Jobbade även med formen i traven. När han kändes fin avslutade jag med en lång och låg form i skritten och skrittade sedan av honom på långa tyglar. En guldstjärna till Pilen idag!!
Har även bestämt att jag ska smörja Pilens sadel och träns efter användning och även strecha Pilen efter ridpass ibland!
/Maja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0