Dressyr..

Idag blev det dressyr träning för Sara. Lånade även hennes dressyr sadel och den är såååå skön, åhh längtar tills jag har en dressyr sadel. Jag håller på att leta så jag blir galen..
I alla fall så gick det riktigt bra! Börjde värma upp i skritt på långa tyglar, sedan kortade jag dom och jobbade med volter, ställning, böjning, halvhalter och lite öppnor. När han kändes fin kom jag fram i trav. Där jobbade vi mest med min sits men också formen på Pilen.
Efter att vi jobbat i båda varven körde jag igenom trav delen i programmet och den kändes OK.
Sedan kom vi till galoppjobbet. Han vill gärna hänga sig utåt i vänster-varv så Sara hoppade upp och kände lite på han och sedan satte jag upp igen. Då fattade han först fel men jag bröt snabbt av och fattade ny, sen dirkt när han fattat den nya galoppen ledda jag med innerhanden alltså vänsterhand så då var han "tvungen" att hänga med och efter det kändes han jättefin!
Körde sedan igenom hela programmet och gud vad härlig han va!!:'D
Nu ska jag lägga mig och läsa lite, sedan sova! Ha det bra!
Kommer även fixa nått/några tids inställda inlägg till imorgon då jag inte kommer hem fören ganska sent på kvällen då jag ska åka och kolla på en skola!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0