Dagens ridpass

Idag red jag på gräs-körbanan och gissa hur härlig han var att rida? Han var underbar!
Skrittade fram på långa tyglar först och sedan korta. När jag kortat upp tyglarna började jag lösgöra honom. Efter ett tag kom jag fram i trav. Varierade väldigt mycket mellan skritt och trav. Och gjorde även samma "övningar" eller ja försöka lösgöra honom.
Efter en stund gick han riktigt snyggt i traven! I skritten också men speciellt i traven. Han var lika mjuk och fin i båda sidorna.
Sen gick jag över till galopp arbetet. Där jobbade jag väldigt mycket med fattningar och avsaktningar, och även på min sits med hoppläder.
Han var lugn och fin, la även till några trav och skritt övergångar här och där och det funkade utmärkt!
Efter ca 50 min jobb travade och skrittade jag av honom. Och j*vlar vad fin han var i traven då. Åhh hade ine lust att sluta då.
Imorgon ska jag åka till ett ställe som heter Karlssons, det är ett varuhus och dom säljer även lite häst grejer där. Ska dit med mamma, mormor och min syster. Efter det ska jag till stallet och mocka, packa hö och fixa krattt. OCH fotografera med min nya kamera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0