Tisdag

Idag kom hovis och skodde om pilen. Han skötte sig hyfsat bra.
Efter det hämtade jag sadel och träns, och gjorde i ordning honom.
Blev att rida ut en sväng först. Jag tycker det gick riktigt bra.
Vi gick till och med igenom en stor ler-vatten pöl! Och måste4 tillägga att han hade ett bra tempo.
Sedan gick vi in på ridbanan och arbetade med ställning och böjning som Eva-Maria har lärt mig.
I vänster var kom han ner i en bra form i skritt och trav, fast i höger är det lite svårare tycker pilen.
Han kom ner i bra form i skritten och ganska bra form i traven i höger varv alltså.
Han hade ett lugnt tempo även inne i paddocken vilket är ovanligt.
Sen kom vi till galopp arbetet. Jag galopperade på en volt och ökade han farten minskade jag volten och när han minskade tempot ökade jag volten.
Red i ca 30-40 min idag!
Imorgon kommer det komma lite bildbomber från förra veckan och från igår.
Bjuder på en bild från i söndags:
(Foto: Denise Mikaelsson Jonsson)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0