Mina Idoler!

Nu ska jag berätta om mina Idoler inom hästvärlden! :) Visst jag tycker Jan brink , Helena Lundbäck osv är duktiga på det dom gör men mina idoler är dom inom Natural Horsemanship (Nh) :) Jag har bla 3 stora idoler som jag ska berätta om :)

Honza Blaha

Honza är jätte duktig med sina hästar och jag är ett riktigt stort fan över det han gör! Hans stjärna heter Gaston, Gaston var den första Honza har kört Nh med och han började 1997, Gaston är riktigt duktig på både att hoppa och allt med Nh, Honza har lärt han massa. Honza Gjorde en Show på Göteborg Horse Show 2010.

Honza & Gaston,

Honza är aldrig dum mot hästarna och har gett dom sitt hjärta, Honza åker runt överallt i världen och visar upp shower där han visar hur smarta och underbara djur hästar är. Honza har även andra hästar som heter: Maxim , Quorum , Conte och Cool Mc Flynn :)

Honza & Gaston på hopptävling :) Man ser ju att dom är riktiga vänner och att Gaston kan hoppa högt ;)


Hannah Willis

Hannah är riktigt duktig hon med! Hon tränar med sina hästar inom Nh och Naturlig Dressyr, det är inte riktigt som vanlig dressyr. Hannah har tränat med Nh ett tag och kan en del, Hon har tränat allt från att lära en häst lite på mäniskor till att få dom att sitta/ligga ner. Hannahs Stjärna heter De Alumbrado Blaze men han kallas Blaze. Blaze är riktigt duktig och en väldigt fin kille, Han litar fullt ut på Hannah och dom har nästan gjort allt tsm. Hannahs andra stjära heter Secreto Amour. Hon är en jätte fin häst som Hannah inte har tränat så jätte länge med men dom kan mycket ändå. Hannahs andra hästar är:
Nouvelle Joie , Confianza Angel , Prince Caspian (som hon nyss har köpt) och Lilla bebisen PR Smokin Layla ett föl som är efter Rock N Roll Alabama (Känd QH hingst i usa)

Hannah & Blaze :)


Jean-françois pignon

Jean är jätte duktig med hästar och många har sätt hans shower i bland annat Globen Horse Show och Göteborg Horse Show. Jean älskar sina hästar och han har dom alltid lösa och han visar mycket shower överallt i världen. Jean gör olika saker när han tränar Nh oftast är det saker ingen annan nånsin har skådat. Jean som sagt är jätte duktig med sina hästar och dom lyder hans minsta vink och dom kan göra massa olika underbara tricks.

jean-françois pignon och hans familje-medlemar :)

Fast min största idol är Honza av dom här 3 ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0