Måndag och tisdag denna vecka.

Igår fick pilen vila och idag longerade/släppte jag han i paddocken så blev inget speciellt med han under måndag och tisdag.
Däremot hängde jag med Denise till Lerbäcken "Denise kommer berätta senare" och där fick jag rida både idag och igår på en ponny.
Lite info om ponnyn:
Namn: Lajban
Ålder: 7 år
Ras: Haflinger korsning
Kategori: Liten D-ponny
Han var i alla fall rolig att rida. Lite omväxling mot pilen.
Måste säga att pilen och lajban är raka motsatsen till varandra. Pilen är pigg och lajban är seg.
Aja ska skriva om passet i alla fall.
Måndag:
Idag blev det mest att lära känna varandra. Värmde först upp iskritt med att lägga lite volter lite skänkelvikningar med mera. Sedan gick det över till trav, där blev det volter, serpentiner och lite snett igenom med mera. Han var ganska seg och lite hård i munnen men blev bättre och bättre för varje minut. Sedan gick vi över till galopp, där blev det korta galopp sträckor på rakt spår eller på nån volt eller så p.g.a att han inte orkar mer.
Sean blev det mer trav jobb och sedan skrittade jag av han på långa tyglar.
Tisdag:
Idag blev det ungfär samma övningar fast lite lugnare p.g.a att han var trött. Varierade mellan skritt, trav och galopp. Han var segare idag men inget han elr jag kan rå för. Efter ridpasset skrittade vi ut en lite sväng som avslutning.
Kan bjuda på en bild från igår på mig och lajban, några till kan ni få imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0