Igår

Hade tänkt och rida ut på Pilen igår så han fick galoppera av sig! Men när jag hämtar honom och har tagit ut han kollar jag så alla skor är kvar men då har han ju såklart tappat en
Så det blev att skritta ett varv runt sandbanan på långa tyglar sen dressyr i paddock med Celina som skulle hoppa.
Måste säga att Pilen var ovanligt lugn för att vara bland hinder. Stora framsteg!
I alla fall så jobbade jag med lite volter och kringeli krok vägar i skritt och trav. Sen tog jag galopp på ena långsidan och blev nån volt på ena kortsidan också. Efter det tog jag 2 skutt med Pilen över ett hinder som var ca 60-70. Haha första gången var han inte riktigt med på att hoppa så han rev då, men sen andra gången hoppade han fint!
Efter det skrittade jag av honom på långa tyglar.
Fick även tag på hovslagaren som jag hade sist då min som jag har i vanliga fall hade semester (?) Blev i alla fall hon jag hade sist. Så hon kom idag och slog på en ny, tycker det var bra att hon kunde komma dagen efter (alltså idag)
Tog lite bilder på han igår & idag så här kommer dom:
Igår:
Pilens ögon lyser pågrund av blixten xD
Kameran var lite seg, hade varit kul om jag fått med hela han!
Idag:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0