Hejsan hopp! ;D

Heeeeeeeeeeej! :D Har inte bloggat på några dagar igen, Förlåt! Men har inte ork att skriva inlägg varje dag x) Så då har vi tur att Maja kan lägga in flera inlägg ^^ Men ska berätta lite kort om dagarna då jag inte har bloggat ;)
Jag har ridit Farin och Lajban och haft kul och tränat en del :P Har hoppat och tränat mycket bommar med Lajban :P
I Onsdags red jag ut på Lajban med 2 st tjejer från Norge som var på besök och vile rida lite på semestern här i Sverige så dom hade Farin och Viktor ^^ Och jag hade då Lajban x) vi hade ridit en bit på den vanliga rundan som jag kallar den då jag alltid rider där nu tills jag får lära mig en ny väg xD Och då skulle vi trava upp för en grusbacke och Lajban trampade fel i en grop så han ställde sig på knä och slog i huvudet i vägen och jag flög över halsen på han xS Men det gick bra fick bara några skrubbsår och Lajban var helt okey så fi red vidare... :P
Lajban bild från förre veckan :P
Idag

Idag så vaknade jag först 11.00 och då så kollade jag på tv och städade sen lite och gick sedan in i duschen. Sen när jag var klar och hade klätt på mig så kom en familje vän till oss en stund som heter Malin :D Hon hade med sig sin son Max på 1 år och hennes mamma då dom skulle vidare upp i Sverige sen :) Vi fikade lite och sen så gjorde jag i ordning mig och sen skjussade mamma mig till stallet, När jag var framme så var redan Susanna där (Susanna är en kompis som kom för att fota mig x3) Vi gick då ner till stallet och hälsade lite på hästarna sen så tog jag ut Farin och började borsta han osv. Sen gick vi ner till ridhuset och jag skulle rida lite dressyr x) Det gick bra han är lite dryg då han gärna kollar på allt annat som är intressant x) Och sen i galoppen började han springa jätte fort och var jätte stark men ingen bockning idag iaf eller han försökte en gång men jag var på direkt så han slutade x) Sen så tog vi upp han osv och gick sedan ner med Nikita och vi satt på Voltegegjorden (Stavning?) och jag hoppade upp och satt där medan Caroline longera eller vad man ska kalla det xD Sen så tog vi av allt och Caroline gick upp till stallet igen och jag red runt helt löst på Niki ;D Hon är så mysig och snäll men envis och hon är en Bulldozer xD Hon gick till Susanna nästan hela tiden när vi gick mot henne och gick genom pallen osv xD Men det gick jätte bra ändå xD
Sen när vi var klara gick vi och skulle fota hästar i hagarna xD Först gick vi till Stefans hage där det står typ 2 unghästar 2-3 vuxna hästar och sen 2 små små föl :'D Och dom stod på avstånd och bara glodde på oss xD Och vi typ stod och vinka hoppade och visslade osv det var helt galet xD hahaha xD Sen sa vi bara att dom var Osociala och gick sedan till nästa hage x) Där gick det 3 st varmblod och dom var jätte sociala xD Dom kom direkt till staketet xD Sen när vi var klara där gick vi bort till sto flocken xD Det vill säga, Filli , Miss Lee , Fairytale , Cebula och Flissan ;D Då gick vi in och jag tog en burk godis och lockade dom till oss i stället för att vi skulle gå så långt x'D Då kom alla och fick godis sen blir dom ju så beroende och bara springer runt en alla ihopa xD Så jag stod där i mitten omringad av små hästar xD Sen så fick jag äntligen i väg dom och busade lite med dom ;D Och Susanna fick en del bra bilder sen gick vi upp mot stallet igen och snackade skit xD Och när vi var framme gick vi till den mindre sto flocken x) Till Tulipa , Marion och Fanta x) Och vi var där och snackade massa med dom osv xD sen gick vi upp till lilla Camus och Nova :P Och hon fotade dom lite x3 sen åkte hon hem och jag gick ner till stallet och hållde i en höpåse till Dante medan han blev skod :) Sen så små pysslade jag massa och åkte sedan hem xD
Det har varit sjukt kul ;'D Susanna är en helt underbar person som är skiiiiiiiit rolig att vara med! :'D Hon kommer även sen igen då det ska vara fint väder och Caroline har fått hem alla hästarna x)
Nu kommer en liten bildbomb från idag ;D
Nu fick ni några ;D Kommer fler sen x)

Kommentarer
Postat av: Maria

Ni ska absolut inte rida utan hjälm flickor!

2011-07-16 @ 20:12:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0