Hejhopp! :)

I lördags var jag så j*vla trött så orkade inte göra något inlägg ;) Men iaf i lördags kom ju Susanna igen! :D Vi hade jätte kul ;D Och hon skulle rida denna gång xD Hon skulle ha ridit Viktor men han hade skadat sig :( Så hon red Farin istället ;D Och jag Lajban x) Hon fick Farin då han är högre än Lajban xD Men när vi kom dit hämtade vi hästarna och började gör i ordning dom sen red vi ut vanliga lilla rundan som uppvärming x)
Farin skulle bara äta hela tiden xD Men det gick bra ;) Men när vi skulle gå ner på lilla stigen till ängen så är den en kohage en liten bit där ifrån och en av kossorna muade x'D Och då började Lajban att fjanta sig och inte ville gå ner på stigen x)
Och farin tänker då inte gå först xP Men då hoppade susanna av och hon gick till vi kom in mot skogen och hoppade sen upp xD Den biten behöver vi inte prata om hahahah x'D men när hon väl kom upp så red vi hemåt och så red vi en stund på ridbanan x) Jag tog efter en liten stund fram en sockerbit som jag hoppade över några gånger :P
Lajban är så rolig i galoppen xD För när jag väl får igång han och han galopperar som han ska göra och inte bara släpar sig fram x) så kan vi galoppera ett haft varv och den vill han sakta av då han tycker det räcker men då använder jag ridspöet och nästan bara lägger det på hans rumpa och bara dutar till typ 3 ggr (Inte hårt alls bara ja dutar till xD)
Och då blir han typ pigg och han sparkar alltid bakut x'D haha jag är så van vid det nu så jag nästan inte märker att han gör det xD haha men det blev några sånna då han också fick sina bus ryck och ville fort ikapp Farin x'D Men när vi hade ridit en stund så kände vi att vi var klara x)
Och medans vi skrittade av så gick jag med lajban i den stora vattenpölen som fanns på ridbanan och han var på väg at rulla sig i den så då tänkte jag att vi kunde ta av utrustningen och släppa dom så dom kunde få busa xD Och dom blev helt Crazy och sprang och hoppade som jag vet inte vad ;D då tänkte jag bara *Undrar om vi har ridit er?* xD Hahah ja dom var hur pigga som helst xD Men sen så hade jag tagit med mig muffins som jag hade bakat så när vi var klara med hästarna och tagit in dom i boxen och gett dom maten gick vi och fika en stund med Sanna :)
Vi snackade om lite allt möjligt bla att jag ska ta hand om Rick & Kosmo på torsdag då Sanna & Caroline ska åka och kolla på en B & C-Ponny i Skara :) sen ska jag måla klart i Carolines stall :) Tänkte fråga Jimmie (Min storebror) om han hade lust och skulle vilja hjälpa mig men tror jag gör det själv xD Vill ha alla pengar för mig själv hahaha xD men som sagt jag behöver nya ridskor ev nya ridbyxor x) och sen ska jag skaffa ett par ridhandskar, Får jätte lätt skavsår när jag rider xo men iaf, Sen så när vi hade snackat en stund så kom Jessica och fikade lite med oss :) Vi satt och snacka lite igen och sen så kom Anna-Karin också :) Sen när vi fikat klart gick vi och tog ut Farin & Lajban :) Hahah vi eller jag blev besviken på dom två då dom alltid rullar sig annars när man släpper ut dom men det kunde dom inte göra då x) Så jag och Susanna diskuterade om man kunde takla omkull hästar men våran slutsats var att man inte kunde det haha x'D Sen gick vi in till Nikita & Marcus och det slutade med att jag stod och hängde på Nikita och Marcus använde mig som klipinne xD haha när vi hade varit där så fipplade vi med lite vatten och gick sedan och busade med Caspar ;D Det var väldigt kul xD och det tyckte Caspar med x3 sen gick vi och fotade lite annat och sen kom Jonas och hämtade oss x) när vi var hemma hos mig satt vi typ bara och snacka och lekte med Ensi xD haha sen kom hennes föräldrar och hämtade henne :) Kan säga att jag är förvånad att dom hittade hem till mig efter den dåliga vägbeskrivningen hahahah xD "Humm ja åkt till skräddarbacken och sen står det ett Ok släp på hennes tomt" XD men sen efter en liten stund smsade dom och frågade vad dom skulle sen och då så skrev vi, "ni ska upp på Pligg Eriks väg och sen till höger åt Lapp Anders väg och sen höger direkt igen" Hahahah x'D Roligaste under dagen:
Susanna: Vilken väg ska dom åka till?
Jag: Dom ska först till Pligg Eriks väg,
Susanna: Hur Stavas det?? ;O
Jag: P L I G G ERIK S VÄG x)
Susanna: Jaha, Sen då?
Jag: Sen ska dom Till Lapp Anders Väg men dom ska till Höger om Lapp Anders Väg & Sen höger Direkt igen.
Susanna: Hur Stavas Lapp Anders Väg
Jag: -.-'..... L A P P ANDERS V Ä G ? xD
Susanna: Jaha, 8D
Hahah det var sjukt kul x'D

Lite bilder från i lördags:





Sötaste Farin & Nikita :'D Det är dom bilderna jag fått nu kommer fler sen ;D

Söndag

Idag åkte jag till stallet vi 6 ? Och då skulle jag rida Lajban :) Så jag gick ut för att hämta Lajban och när jag kom in i hagen och ropade på Lajban gnäggade kom kom travande mot mig :'D Blev skit glad för i vanliga fall får man typ jaga han innan man får tag på han xS Eller ja inte jaga men man får gå efter han och han springer inte direkt iväg utan springer runt i en volt typ runt en och sen ut som han säger: Hahah du kommer aldrig få ta på mig! haha busiga ponny x) jag red ut på sannas körbana och gjorde lite olika saker sen gick jag in i paddocken och övade på bla mycket halter , svänga mycket med vikt , volter , ökning osv :) Btw Gick jätte bra med galopp fattningarna idag! :'D Förr gick det bara att fatta galopp från halt eller skritt men idag gick det jätte bra att fatta galopp från trav! :D Och när jag var klar och märkte att Sanna snart skulle åka började jag skritta av :) Sen gick jag in i stallet och fixade han klart och tog in han i boxen och sopade ihop efter mig. Då gick jag runt och tänkte mest, då blev jag så sjukt sugen på att tricks träna och sånt, Saknar det som ************* ;/ Så jag tog några godisar och gick in till Niki :) Så vi tränar på "Puss" nu :D Gick faktist väldigt bra för att vara första gången! :'D Så ska börja träna lite med Nh och Tricks träning med henne :D Kul kul ;D

Lajban som rullar sig efter en ridtur för någon vecka sedan x)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0