Heeej! :D

Hej! :) Idag åkte jag till stallet vid 5, Mamma skjussade mig med motorcykeln (Hon har hämtat mig med den några ggr :P) Men iaf när vi var framme red Sara Viktor (Sara hjälper till och rida igång dom 2 stora hästarna då jag inte hinner med 5 st nästan varje dag :P 3 om dagen hade det blivit :P) Men ja och sen hade Anna-Karin ringt mig innan vi åkte och frågade om det fanns någon häst som hon kunde skritta ut på med Sara och Viktor så jag sa att hon kunde skritta ut på min lilla Farin :P
Och när vi var nere vid stallet så hoppade Anna-Karin upp på Farin så red dom iväg :) Vi gick in i stallet och jag berättade om hästarna kort när vi gick förbi boxarna sen gick vi ner till hagen och kollade på dom lite :) Sen så skulle jag ta med Lajban upp men då hade han ju haft av grimman igen -.-' så jag gick ner och letade efter grimman och jag visste att den skulle ligga långt nere, men medan jag letade så stod mamma vid grinden och Nikita kom upp och ville ha godis så mamma stod och kela med henne, Och jag hittade Lajbans grimma långt nere nästan vid staketet längst ner, Men när vi gick upp så tog jag med Lajban direkt in, Jag började borsta han medan mamma serverade färsk klöver till han xD
Men sen när jag borstat klart kom jag på att Sara har Lajbans sadel till Viktor då han inte har en egen sadel än :P Så vi stod och gosade tills dom kom tillbaka :P När dom kom så tog dom först av sadlarna vid spolspiltan innan dom fortsatte och Anna-Karin La undan sadeln åt sidan och då kom Farin fram till mig :'D Gulle hästen <3 Men sen tog dom ut hästarna till hagen och jag tog sadeln och bytte schabrak och drog på han sin sadel och träns, Lajban har fått ett nytt träns med nosgrimma nu :) Men vi gick ut till paddocken och Ann-Catrin var där inne med Caspar, Mamma stod och kollade på och jag värmde upp och började lite men Lajban är otroligt envis och lat fast han orkar -.-
Men då kom Miradel och hjälpte mig (Miradel är en ny medryttare åt Sanna som är jätte snäll och duktig) Men hon hjälpte med med sitsen så den blev bättre och lite små saker och hur jag skulle få Lajban att lyssna på mig bättre m.m. Men sen islutet när hon gick bort och ställde sig vid staketet med mamma , Ann-Catrin och Anna-Karin + så hade Sanna kommit, och kollade på när jag fick göra det själv utan att hon skulle säga något och det gick super bra! :D Han gick också i form + på tygeln :D Han var jätte fin :'D Och alla blev så glada och Miradel tyckte att jag skulle få en glass ;D Men så gick hon och mamma ner till Nikita och skulle kolla hennes hovar medan jag skrittade en liten omväg runt gården innan jag gick in, men då red jag ner mot hagen där dom var och då stod det några jätte läskiga spånbalar vid stallväggen och Lajban nästan dog och sprang åt sidan ner i diket och de var nära att jag åkte av men som tur var för 100 gången så satt jag kvar x'D sen hoppade jag av vid hagen och tog med Nikita in så Mamma borstade henne medan jag fixade Lajban och tog ut han :P Och Nikita ser så jävla söt ut där hon står på gången helt lös utan grimma och bara kollar på alla och tigger godis x'D
Men sen så drog jag på henne sitt Hack och gick ner till ridhuset ock skrittade och travade en stund :D Hon är så duktig min Pärla :'D Igår blev det 2 st galoppsteg :D I morgon ska jag med Maja till Dalpil :P Och sen blir det Lerbäcken på måndag :P Ska rida Farin och Nikita då :P igentligen ska jag rida Lajban då med men det kommer jag inte orka och så ska jag rida Farin varannan dag och Lajban varannan dag x'D
Men det var dagen hoppas ni orkar läsa x'D
Maja och Lajban :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0