Heeeej! :D

Hejsan!:) Det var ett tag sen jag bloggade men min data är söder så orkar inte skriva inlägg på mammas mini data men nu har Maja tvingat mig att göra det xD Tänkte berätta om Fender sen men nu berättar jag om något kul som nyss hände mig :D Ridskolan flyttade ju från stallet i Lerbäcken och nu har en kvinna som heter Carolin tagit dit sina hästar, Och hon behövde stallhjälp och då tipsade Sanna henne om mig så nu är jag där och pysslar! :D Skit kul!:D Alla hästar är så snälla och Carolin är jätte snäll :D Jag har blivit förste stallskötare :3 Carolin har hyrt ut 5 st hästar nu under sommaren som kommer tillbaka i mitten av Augusti :) Men det finns 6 st hästardär nu :) Jag har 2 favoriter som jag tar hand dom mest som jag kommer skriva lite om sen.
Men jag hjälper henne att rida igång hästar och borstar och all annan hjälp av stallet. :) Maja har fått följa med mig och rida med mig lite :)
Men nu berättar jag om hästarna som finns där nu :)
Störst först ;) (Berättar om dom som är där nu :P)
Namn: Victory
Kallas: Viktor
Kön: Valack
Ålder: 15 år
Ras: Sv Halvblod
Höjd: ca 1,65 cm (Vi ska mäta i helgen :P)
Färg: Fux med ljus man och svans.
Tecken: Tre vita strumpor och en bred bläs. (Han är en riktig snygging :3)
Viktor är en jätte trevlig och snäll häst, Han har stått i 1 ½ år innan hon fick han (Han är ganska ny) men han kan nog ridas av alla sen, Viktor är som en stor hund och hade han valt hade han nog velat vara en hund :P
Han är min favorit av dom stora :3
Mer info kommer och bilder.
(Bättre bild kommer ;))
Namn: Dante (Tror han hette något längre namn ^^)
Kallas: Dante
Kön: Valack
Ålder: 10-11 år
Ras: Eng Fullblod
Höjd: Ca 1,62 cm (Ska mätas i helgen:))
Färg: Brun
Tecken: Tre vita strumpor och en strimbläs.
Dante är lite speciell och tycker inte om stress och man måste ta det lugnt med han
Han är en riktigt go häst som inte har nerverna på utsidan. Dante har lite ont i fötterna nu
men när han blir värkad så blir det bättre, Han förra ägare hade inte tid med han så därför har han fula fötter.
Fler bilder och mer info kommer :3
(Bättre bild kommer;))
Namn: Farin
Kallas: Farinen m.m
Kön: Valack
Ålder: 10-11 år
Ras: New Forest
Höjd: ca 1,48 cm (Ska mätas i helgen:))
Färg: Brun
Tecken: Fyra strumor och en bläs
Farin är en busig men väldigt vacker ponny. Han är väldigt stark men behöver bygga
på sig lite mer muskler, Första galoppen leder oftast men några bockningar men han är
inte dum, Farin är en speciell men fin ponny, Han är jätte lätt att sitta ner på i traven
och han tycker det är kul att jobba, Farin är en F.d Hopphäst, Men han var nog för seg eller
något sånt och så har han fått fång en gång, Farin är min älskling och är en av dom jag rider
och tar hand om mest och har mer som min egen :')
Mer info kommer  + bilder :3
(Jag och finaste Farinen :'3 Mer bilder kommer ;))
Namn: Nikita
Kallas: Niki m.m
Kön: Sto
Ålder: 10-13 år
Ras: Tinker
Höjd: ca 1,45 cm (Ska mätas i helgen :))
Färg: Svart/Brun/Vit skäck :)
Tecken: fyra vita strumpor , snopp och stjärn :)
Nikita är en otroligt snäll häst, Hon är helt orädd och helt coollugn. Hon är tjock
och lat men hon har även ont i fötterna. Niki har haft fång 2 ggr och får gå i en hage
med mindre gräs. Ska man rida henne måste man orka hålla igång hennne då hon är
lat och envis. Nikita är min andra älsklig och jag rider igång henne, Hon och Farin är dom
som jag tar hand om och har som mina, När man rider barbacka känns det som man sitter i fotölj.
Man sitter lätt kvar på henne i traven och hon är väldigt mysig att rida, Man kan rida helt löst på henne
det ända man behöver är starka ben som orkar hålla igång henne och ett ridspö då hon är lite skänkeldöd
så man får hjälpa med det, Hon lyssnar bra och man skulle kunna lämna henne på en plats i stallet och
låta henne stå där själv eller i paddocken, hon skulle inte gå iväg.Mer info och bilder kommer om
min duktiga pärla.
(Jag och mysiga Niki :'3)
Namn: Lajban
Kallas: Laban m.m
Kön: Valack
Ålder: 7-8 år
Ras: Haflingerkorsning.
Höjd: ca 1,42 cm (Han ska mätas i helgen :))
Färg: Flax Fux
Tecken: Stjärn och Snopp
Lajban är en rolig och lat ponny, Han gör som han vill när små tjejer/killar rider
han, Lajban gillar inte att vara själv och träna på banan, då pratar han väldigt mycket.
Lajban Har stått på Svärdsjö ridklubb. Lajban får man jobba mycket om han ska hålla igång galoppen och inte sakta av, Maja har mest ridit han med mig.
Mer info och bilder kommer på Lajban :)
(Bild på Maja och Lajban :))
Namn: Marcus
Kallas: Marcus
Kön: Valack
Ålder: 19 år
Ras: Shetlands ponny
Höjd: ca 1,05 cm (Ska mätas i helgen :))
Färg: Svart
Tecken: Inget
Marcus är en jätte snäll och stor shettis, Han är på sina bästa år och han är jätte
lugn och helt orädd, Han traskar snällt runt med ryttaren på ryggen. Han tycker
det är jätte kul att någon tar hand om han, Men står man och fotar han eller går
i väg lite krafsar han direkt med hoven och vill att man ska pyssla med han.
Mer info och bilder kommer på lille Marcus :3
(Lånade bilden av Linnea Lundin ^^ Hoppas det gick bra x))
Mer info om det här kommer :) Kommentera om det är något du/ni vill veta ;D

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hejsan. Kom in på din blogg på något konstigt vis och fick se bilder på min underbara polle Farin och syrrans häst Lajban :) Kul att du verkar tycka att dom är trevliga!

Om du går in på min blogg och tittar bakåt i inläggen så hittar du massor med bilder på dom!

Och en liten rättning ;) Farin är 17 år och har aldrig tävlat i hela sitt liv. han har alltid gått som skogsmulle häst.

Lajban är 13 år och är 1,47 cm i manken.



/ Matilda

2011-08-12 @ 19:20:10
URL: http://maatiildabjorkman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0