-

Kan inte komma på nån rubrik, haha.
Idag har jag varit på Aubiose en sväng. Fick med mig flugmedel, hag-saltsten & en slags natur salva som inte har några konstiga ämnen i sig. Det stod att den skulle hjälpa mot klåda m.m. så får hoppas att den hjälper mot Pilens klåda!
Kommer skriva senare hur den fungerar, om nån vecka eller så!
Sen har jag ridit! Härligt!
Riktigt nöjd med passet! Hade tänkt rida dressyr så började med det inne på banan. Nej, först tränade vi på att gå igenom en vattenpöl=en super duktig & modig pilen. Första gången tvekade han lite men dom andra gångerna gick han bara rakt igenom! Stolt matte ? JA!
Sen blev det lite dressyr i skritt på banan. Han var så trevlig då så när han var uppvärmd i skritt red jag in i rundcorallen.  Började med att skritta med långa tyglar, lägga volter med hjälp av blick & vikt och många halter. Efter det övergick jag till traven. Först tränade jag på böjning och ställning lite i båda varv och avsaktning till skritt och han var jätteduktig så efter typ 5 min gav jag han långa tyglar och tränade på volter med hjälp av blick & vikt. Det gick... SUPERBRA!
När jag hade gjort det i båda varven red jag ut från rundcorallen och tränade att rida igenom vattenpölen i skritt & trav. Sen tog jag lite korta galopper på sandbanan och galopperade även igenom vattenpölen 4 ggr tror jag det var. Sen skrittade jag av honom
Efter det tänkte jag testa att duscha av han vilket inte gick så bra men förväntade mig inget annat heller. Menar vi är på en helt ny miljö inte så konstigt. Men slutade faktiskt med att jag fick duscha han lite med en liten vatten stråle Det är bara att börja träna!
När jag var färdig med pilen fixade jag även med min kompis Sara's häst. Är hästvakt åt den från idag till Söndag då Sara är i London!
Ja nu har jag inte direkt nått mer att skriva, mer inlägg kommer förmodligen senare. Ska sova hos Denise men ska fixa så det blir bloggande hemma hos henne!
Bilder från idag:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0