Stallet...

Fy f*n, fryser så jag håller på att dö ! Kom hem från stallet nyss och har inte tinat upp än.
Höll på att avlida i stallet...
Det här är inte den bästa kombinationen köld+sjuk=dåligt.
Som tur har man ju en var sadelkammare, en var kisse katt och en varm tjock ponny!
Idag var det ganska segt i stallet. Tog en timme att mocka, packa hö och hämta mat... Annars tar det typ bara 30 min !
Men det är ju så kallt.
Denise hade insläpp idag så jag tog in Uno och Dalpil.
När jag kom ner till hagen kom Uno och Dalpil springande och Dalpil bockade.
(Foto: Matilda Forsstedt, bild från sommaren 2010)
Sen när jag gick upp med dom fick Uno damp och bara flög framåt samtidigt som han snurrade på mig.
Gick bra fast hade ont i foten ett litet tag efter, men nu är den som ny igen.
Ridningen:
Red barbacka idag.
Riktigt kul måste jag säga !
Var ganska länge sedan sist !
Blev att skritta fram med lite skänkelvikningar, sen i traven gjorde vi små 8:or och i galoppen galoppera vi mest på 4-kanten men blev stora volter lite då och då. Gled av 1 gång i traven så får väl bjuda Denise på en munk imon.
Gasade även på lite på rak-sträckorna...
Var riktigt roligt idag, samtidigt som jag "tjoade runt" höll Denise på att uppfostra Kosmo.
(Foto: Matilda Forsstedt)
Som sagt en riktigt rolig dag idag, förutom att det var så jävla kallt !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0