Löshoppning...

Idag så var det såklart att gå upp tidigt och släppa ut hästarna med mamma. Det gick väl ganska bra. Sen sopade vi hela stallet. Efter det åkte mamma hem och jag började borsta pilen. Kan säga att jag stod och kliade han i typ 10 min på ett och samma ställe xD
Sen flätade jag hans man och pannlugg och sedan satte jag på han skydden och så gick vi ner till ridhuset. Där släppte jag han medan jag plockade fram ett hinder. Började på höjden 70 cm och när han hade hoppat det några gånger höjde jag till 80, 90, 100, 110 och sist 125 cm. Han klarade 125 en gång sen sista gången så ville han inte och han hann inte stanna så han gled in i hindret lite, sen sänkte jag ner till 80 igen så han fick hoppa lite smått igen.
Har nån av era hästar glidit in i hindret ? Berätta...
Sen så red jag ut till hagen på han. Efter det var det bara att göra som vanligt, mocka, packa hö och fixa mat. Fast det var extra kul för jag pratade med Sara samtidigt. Haha, sen snubblade Ola över min ena sko som stod mitt i gången :§ Inte mitt fel ! HAHA
Sen så gick jag med Sara ner och lunchade och hämtade in Vitalis, sen åt jag curry kyckling med ris, mums !
(Foto: Matilda Forsstedt)
/Maja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0