Hej igen! :S

Nu har jag varit dålig på att uppdatera igen :( Men vet inte vad jag ska skriva och det känns som ingen vill att jag ska skriva :S För tex mina bilder blir typ aldrig kommenterade?:S Men iaf i lördags var det lös hoppning och jag hade med Mr :D Han hoppade 1.20 cm som högst!:D Han har en skit fin hopp teknink man tror inte att han är travare när man ser han hoppa :D Men var skit nöjd och stolt över han :'D
Några bilder :


(Foto: Matilda Forsstedt :) )

I går så red jag Doma tänkte jobba med att ställa henne och då fick jag bara skritta och trava sa Maria
men så hade hon lektion för mig istället för att hon inte hade något att göra det blev det ställning och böjning och att få henne att gå i form :) Det gick super och Maria sa att det var så fint så hon nästan började gråta xD
Blev skit nöjd och dom hade ställt upp hinder till idag så då fick jag hoppa!:D Och så fick jag galoppera mycket också :P Hoppade en mur på 65 cm då :P Inte så mycket tycker ni kanske men det är mycke för mig och speciellt på en sån stor häst :P Första gången var det jätte nära att jag ramla av xD för Maria hade lagt ut en bom så skulle vi trav hoppa men istället så hoppade hon från bommen och flög över så jag fick bägge fötterna ur stigbyglarna (dom var också för långa xD) och hoppade nästan rmlade av för hon galopperade efter hinderet men så kände hon att jag inte satt så bra så då travade hon istället men då var det nära att jag ramla av eller jag jag tänkte hoppa av men Maria skrek: Sitt kvar! så jag klamrade mig fast runt halsen på henne och hon bara gick i väg xD men det gick bra och så hoppade jag en gång till då gick det bättre men stigbyglarna var fortfarande för långa så då gick det inte häller så bra men jag satt kvar bra xD OCh före det hindret hoppade jag en "sockerbit" (Cavaletti) några gånger och det gick super :D

(Jag och Doma för någon vecka sedan :D)

Sen så har jag hittat en Nordis som jag kanske ska provrida :D Ett sto född 2004 ca 1,55 cm hög kan grunderna i dressyr och hon är inte het :P Hon är också en Kallblodstravare och kommer från Norge som Dalpil :D
Hon är Brun/mörkbrun och har en bläs , ett blått öga och en liten strumpa :D Hon står i Mora (Inte långt ifrån) och hon heter Spang Pia :P
E: Mentor Mollyn  U: Prima  UE: Alm Rigel :P

Söta Pia :'D


Kommentarer
Postat av: Ellen

Nordsvenskar är verkligen mysiga :) Är själv medryttare på en!

2011-02-19 @ 20:01:26
URL: http://mokoko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0