Hackamore

Idag blev det lite mark arbete.
Lade fram 5 bommar irad som jag skrittade o travade över i båda varven.
Sen blev det lite halter innan bommarna för att han ska lyssna på mig.
Efter det blev det att komma på bommarna i trav, efter det fatta galopp och galoppera långsidan upp sen sakta av och göra om samma sak några gånger till och även i andra varvet.
Sen tog jag tre bommar och flyttade bort dom en bit och la upp dom som en liten pyramid. Så travade jag över dom 2 bommarna som var kvar sen gjorde jag halt, sen fattade jag galopp och "hoppade" över den lilla pyramiden.
Sen gjorde jag galopp avstånd mellan dom 2 bommarna som var kvar så kom jag i galopp över allt ifrån båda hållen.
Red på hackamore idag så var väldigt nöjd med pilen.
Super duper glad !
Bjuder på lite dressyr bilder från januari 2011:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0