Ridning

Åh idag blev det äntligen ridning, så som jag har längat. Han var väldigt "hispig" när jag gjorde i ordning honom. Han skulle gå fram och tillbaka, åt sidan, blev rädd for lite olika saker m.m. Även i början när jag skrittade ut en sväng var han rädd för allt. Men efter en stund släppte det. (Kan ju bero på att det blåste mkt) Efter jag skrittat en ganska lång vända på både långa och korta tyglar. När vi kom tillbaka red jag i rundcorallen. Började ställa och böja i skritten och när det kändes bra kom vi fram i trav och gjorde samma sak där. Han var såååå fin :')
Tog även lite galoppen, efter galoppen jobbade jag i traven ett litet tag till och travade sedan av honom på långa tyglar och sedan skrittade jag av honom.
Det märktes att han vilat ett tag då det var väääldigt mycket fart men det gick att jobba ändå!
Gammal bild :P
Mamma ska få stå bakom kameran nån dag och ta nya kort!
/Maja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0