Varför ?

Tänkte förklara en sak!
Varför klippte jag Pilens man ?
Jo han har exem i manen, svansroten och i pannan/pannluggen.
Förra året behandlade jag med vanlig kortison & nu använder jag mig av Super hästsalva.
Han kliar av sig halva manen och då tycker jag det är lika bra att snagga han.
Jag behandlar han med Super hästsalvan varje dag men tyvärr tror jag den inte funkar super på Pilen.
Det står på den att den är bra mot klåda orsakat av insekter/sol/värme & är bra mot islänningar men jag vet inte. Antingen får han exem på nått annat sett än insekter/sol/värme eller så hjälper salvan bara mot islänningar! (Inte för att jag tror det själv men ändå!)
Fast tror den verkar funka lite i alla fall.
Någon som har något tips på medel/salva mot exem mot nästa sommar ? Skulle vara jättesnällt om ni skriver om ni vet nått.
Pilen förra året efter jag klippt han:
(Klippte dock stubb på han i år vilket jag inte gjorde förra året)
Tack på förhand!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0