Regn

Såklart skulle det ju regna idag!-.-'
I alla fall så kom min mormor och hämtade mig halv 9 och skjutsade mig till stallet. När jag kom dit myste jag lite med Pilen i boxen sen gick jag och bytte om samt plockade fram ridgrejerna.
Jag tog ut Pilen på stallgången och gjorde i ordning honom. Idag blev det regnbyxor + regnjacka på.
Blev dressyr i paddocken. Började med att skritta på långa tyglar sedan korta. När jag kortat upp dom gjorde jag voler lite slutna/öppna för att mjuka upp han När han kändes ok kom jag fram i trav. Började med lite volter sen rida igenom traven i L:B1 programmet. Det kändes inte ok. Så när jag ridit igenom det gjorde jag halt, berömde han, tog ett djup andetag och kortade upp tyglarna en aning. Sen när han gick igång blev det jättebra. Han kändes mjuk i sidorna känslig för skänkel och handen. Den stunden var han U N D E R B A R! Gick sedan över till galopparbete. Började med lite volter och rakriktning. Efter det kom jag inridande i galopp från A, gjorde halt vid X, fattade galopp, galopperade till E, gjorde halt, fattade galopp och så gjorde jag några gånger. Galopp fattningarna gick super tillslut!
Efter jag jobbat med galopp en stund la jag lite volter i trav och skrittade sedan av honom!
Är nöjd med passet även fast det gick lite dåligt i början. Men jag tar på mig skulden att det gick dåligt ibörjan!
Foto: Alexandra Fogelberg
Redigering: Jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0