Helluuu :3

Hajj! :) Vet nu var det läge sen jag blogga...igen. Men jag har mina perioder, ibland kan jag blogga ofta och mycket och ibland inte ens kolla på bloggen x') Men men, nu har maja tvingat mig att blogga så ja ;) Vi kan bli riktigt osams när det gäller om att jag inte bloggar, hahha ja vi är som vi är x') Men nu tänkte jag skriva om dom nya hästarna som har kommit till BHK! ;D

Fiona

Fiona är ett Tinker sto som nyss kom till oss, Hon är bara 5 år och jag och Mirandel är dom som rider henne mest och utbildar henne ;D Jag tycker det är väldigt kul att få vara med och Utbilda en häst :3 Men iaf. Fiona är en verkligen snäll! Hon är hur go som helst och är aldrig dum!  Fiona är nu ca 1,57 cm i mkh hon kommer bli något mellan 1,60-1,65. Fiona är kraftig och är inte alls lik Nikita så i kroppsbygnaden. Vi tror att hon kanske har någon Shire längre bak i Stammen. Fiona är mycket vit, Som alla unghästar är i början så tränar vi mycket på galoppen med henne just nu, Jag kan ju dock säga att En stor tinkers bebis galopp inte är skön! Man får inte i takten eller så dom mest bara klampar fram, men det går bättre och bättre för varje dag! Hennes galopp börjar bli lite "renare" och hon tar skänkeln bättre! ;D Fiona är min favorit, Just nu är det Hon & Farin som delar på mitt hjärta.
Några bilder på Prinsessan:



Alla bilder är fotade av finaste Susanna W :') Bjuder på en galopp-bild oxå ;)

Louise

Louise är en väldigt söt liten B-Ponny som kom till oss för för ca en vecka sedan, Hon pratar väldigt mycket
och kan vara lite dryg på det sättet men ja, Hon har haft mycket fång och väldigt svår fång innan men vi hoppas att hon kommer funka bra, Just nu är hon lite mager men vi gör det bästa för henne så hon kan gå upp i vikt sakta med säkert! ;) Hon är väldigt bra i fötterna nu så vi ska börja longera henne osv :) Louise är av rasen Welsh Mountain ponny :) Hon är en vacker skimmel med grå/vit man och svans.
Bilder på Louise:





"Neppe"

Neppe är en äldre gubbe som vi fick med när vi skulle ha Louise då ägaren helst ville ha dom till samma ställe, Neppe heter något annat men vi kommer inte ihåg vad x) Neppe är 21 år men han ser mycket yngre ut, han är väldigt pigg. Neppe är lite utanför i flocken och håller sig mest för sig själv han är lägst i rang. Neppe är jätte trevlig men kan vara väldigt stark när man leder han. Neppe kan gå jätte fint i dressyr och han tävlade mycket i hoppning i dom högre klasserna i sina yngre dar ;)
Bilder på Neppe:





Stjärna

Stjärna är en otroligt snäll, Hon kommer från en annan ridskola i Skara. Hon kom hit för kanske 2 veckor sedan, Hon är väldigt fin och som sagt otroligt snäll ;) Hon är en C-Ponny men vi vet inte ras, Stjärna har dock problem men solexem, så vi har rakat av manen och så har hon kliat bort ganska mycket på svansen men som nu har börjat växa ut igen efter att vi behandlar henne med salva osv 2 ggr dagen och så får hon ha exemtäcke på sig ;)
Stjärna är redan en favorit bland dom som har ridit och pysslat med henne.
Bilder på Stjärna:


Stjärna går snällt med nybörjare på ryggen :)



Mulle

Mulle är Stjärnas kompis, Dom hämtade vi samtidigt. Mulle Kallas Ofta Gulle Mulle, Han är jätte söt och jätte snäll. Mulle är lätt att fatta galopp på så han passar perfekt när man ska lära sig galopper ;) Mulle kan vara lite surig när han äter eller när han ska få mat, Men han är inte dum! Mulle är mysig och Pratar gärna när man kommer in i stallet. Mulle har också blivit en stor favorit för dom små som har ridit han. Mulle är en B-Ponny, Han är en Korsning. Han har iaf Welsh Moutain i sig.
Bilder på Mulle:





Armagnac Jack

Jack är en ny kille som kom i måndags. Han är en D-Ponny, Korsning mellan Russ , Appaloosa och Nordsvensk. Han är ett charmtroll. Sanna köpte han av en gamal Elev. Jack har blivit ledaren i flocken, Han kan vara lite jobbig speciellt när jag skulle fota då han ville följa efter en hela tiden men säger man till han så ger han sig. Farin och han är ganska bra kompisar. Jack är väldigt söt, Han är byggd som en nordis i kroppen men man ser russet och Appaloosan i han. Han kommer nog bli en av dom största favoriterna!
Bilder på Jack:





Det var allt från mig just nu ;) Ska försöka göra minst 1 inlägg om dagen nu ;) Nu ska jag dra till stallet! :3 Glöm inte att kommentera!! :'D

Älskar bilden synd bara att inte hela Lajbans huvud kom med x')



Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hej

Hästen "Näppe" heter egentligen Sonator och är en fd tävlingshäst i både hopp, dressyr och fälttävlan. Vi var hans stolta ägare i 3 år och vi köpte honom av bekanta som i sin tur ägde honom i ca 5 år. Hoppas att han har det bra och att han fortfarande är vid god vigör. Det är en toppenhäst!!

2012-02-16 @ 15:54:43
Postat av: Undrar???

hej jag undrar om Jack blev sold för jag är skötare på en ny häst i stallet och han är suuuuupppper lik!! när är han född??
han på min ridskolan är född 2002?? är det han som kommit till sveden??!!!

2012-09-30 @ 13:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0