Gårdagens ridpass

Igår blev det dressyr på banan. Mamma hängde med och filmade mig.
Vet ej om jag ska ladda upp den då min sits inte är den bästa. Men Eva-Maria har sakt att det är bra om man filmar i början och sen om några månader för att se skillnaden men aja vi får se.
Vi tränade på traven i L:B1 programmet, alltså vänd rätt över ridbanan, serpentiner, snett igenom, ökad trav m.m. Tränade även på halt & hälsning.
Jag kan säga mina brister i fall jag får för mig att ladda upp filmen:
  • Mina händer måste vara lite stadigare
  • Tygeln måste vara i kontakt med munnen hela tiden (jag vill gärna rida med för långa tyglar och där av får jag ingen kontakt med pilen genom tygeln och mina händer blir hängande)
  • Rida bättre vägar
  • Jag måste ner mer i sadeln och slappna av
  • Mina ben/fötter blir ibland konstiga (svårt att förklara)
Det är en del av mina brister men jag kämpar som bara den med dom och ska träna för Eva-Maria på tisdag igen så det är bara att köra på då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0