Eva-Maria träning

Idag var det dags för Eva-Maria träning igen. Som vanligt gick det superbra!
Red på 3-delat och fick låna Saras dressyrsadel. Den är superskön!
Idag blev det arbete på C volten runt Eva-Maria. Som vanligt mycket ställning och böjning. Blev ganska mycket galopp idag också.
Började på en volt runt Eva-Maria i skritt och sedan trav som uppvärmning. Visade sedan upp serpentinerna som jag tränat på. Efter det blev det galopp. Först vänster. Red på en volt runt Eva-Maria. Tränad på att ta tillbaka galoppen då han gärna bara vill spring. Efter några var av lugn galopp bytte vi håll. Första fattningen kom han fram i vänster galopp men då var det bara att börja om. Försökte sedan 1 gång till och då blev det kors galopp men det gjorde inget. Det är bättre att han har kors galopp för då är han påväg mot höger än att det blir vänster. I detta varv är det dock svårare för Pilen. Då han inte riktigt orkar bära sig vill han gärna bara springa iväg men jag kom in på en mindre volt och fick driva på lite extra så han inte skulle lägga av samt att jag pratade lugnande och uppmuntrande till honom. Han la av en gång men då la jag på skänkeln och då fattade han höger galopp och så kämpade vi på lite till. Efter det la jag upp stigbyglarna och körde igenom traven i L:B1 programmet 2-3 gånger och det gick bra!
Efter det blev det lite jobb runt henne i trav och sedan långa tyglar och så skrittade jag av honom. Under ridpasset tog vi några små pauser på lång tygel så han ska orka!
Gammal bild :P
(Foto: Matilda Forsstedt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0