Dagens ridpass

Idag blev det ett dressyrpass i paddocken. Började med att skritta fram på långa tyglar ett varv på sandbanan. När jag sedan kom in i paddocken kortade jag upp tyglarna och började arbeta med ställning, böjning, volter & lite skänkelvikningar.
Efter det övergick vi till traven. Där värmde jag upp med att lägga lite volter här och där. Efter det tränade jag på serpentiner. Tillslut blev dom jättefina.
Sedan övergick jag till galopp. Började med att fatta galopp vid C, lägga en volt, sakta av till trav vid C och lägga en volt sedan skritt. På långsidan travade jag mest rakt men la även in några slutnor. Sen gjorde jag samma sak vid A.
När jag gjort det ett tag övergick jag till att galoppera på långsidorna och skritta på kortsidorna. Först la jag in lite volter i galoppen men sen blev det rakt på långsidorna. Efter det trava & skrittade jag av honom.
Är supernöjd över dagens ridpass!

Kommentarer
Postat av: sanna

Söt häst! :D



Ny startad hästblogg,vad tycks? :D

2011-08-14 @ 17:26:13
URL: http://ponnieligan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0