Bommar

Idag blev det lite bommar. Började med att skritta fram på lång och kort tygel. När jag hade kortat tygeln jobbade vi på hans form och han gick riktigt fint, speciellt i vänstervarv. Blev volter och serpentiner. Sen skrittade jag över 5 bommar som låg på ett litet avböjt spår. När jag skrittat över dom i båda varven kom jag fram i trav efter varje gång jag skrittat över. Han var lite pigg men efter några övergångar till skritt lugnade han ner sig. Travade över bommarna ett tag i båda håll.
Sen blev det dags för galopp, ingen bomövning där. Blev lite volter i samlad galopp och på långsidorna fick han öka.
Efter det red jag ut på sandbanan travade halva den sen skrittade jag av honom.
Han var helt ok idag!
Gammal bild :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0